خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیانیه پایانی نشست اردن درباره غزه؛ تاکید بر توقف جنگ و احترام به قوانین بین‌المللی

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 22:47
حاضران در کنفرانس «پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه» در پایان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این باریکه و احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی تاکید کردند.
غزه،تاكيد،رژيم،نوار،بيانيه،منطقه،دستاوردي،فوري،اردن،پايدار

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: ما بر اهمیت میانجیگری مصر، قطر و ایالات متحده با هدف دستیابی به توافق آتش بس پایدار در نوار غزه تاکید می‌کنیم.
حاضران تاکید کردند: نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین است.
در این بیانیه تاکید شده است: برقراری آتش‌بس فوری و پایدار باید محترم شمرده شود و شامل آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا باشد.
مقامات عربی و بین‌المللی در نشست اردن همچنین تاکید کردند: ما خواستار پایان دادن به عملیات جاری در رفح و اجرای اقدامات موقت مورد اشاره دیوان بین‌المللی دادگستری هستیم.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی انسانی، به ویژه حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها هستیم.
کنفرانس پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه امروز با حضور مقامات بین‌المللی که در مرکز همایش «ملک حسین بن طلال» در منطقه بحرالمیت به طور مشترک توسط اردن، مصر و سازمان ملل متحد برگزار شد.
با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.
رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.
رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.
منبع:ایرنا