خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باقری: ایران و بریکس می‌توانند در آینده جهان سهیم باشند

مشرق | سیاسی | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 21:41
سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به اینکه بریکس هسته مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکاست افزود: بریکس رویکردی چندجانبه برای حل مشکلات جهانی است.
بريكس،باقري،علي،ايران،خارجه،دنبال،جهاني،كشور

به گزارش مشرق، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه که برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه بریکس به روسیه سفر کرده بود ، پیش از ترک نیژنی‌نووگرود در گفت‌وگو باخبرگزاری صداوسیما گفت: بریکس با دارا بودن بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انرژی، یک قدرت اقتصادی غیرقابل انکار در سطح جهانی است.
علی باقری که با خبرگزاری صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بریکس به دنبال جایگزینی یکجانبه‌گرایی آمریکا با رویکردی چندجانبه برای حل مشکلات جهانی است و نمونه آن هم ناکامی آمریکا در حل بحران غزه، علی‌رغم نفوذ در شورای امنیت و حمایت از رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: بریکس به دنبال جهانی مبتنی بر عدالت است که در آن هر کشور بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود، مسئولیت و حقوق داشته باشد.
علی باقری کنی با بیان اینکه نشست وزرای خارجه بریکس با اقبال ۱۰ کشور عضو و همچنین متقاضیان عضویت ۱۰ کشور روبرو شد افزود : جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو بریکس، می‌تواند در کنار دیگر قدرت‌ها، در تعیین مسیر آینده جهان سهیم باشد.
سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان گفت : ایران با هوشمندی و تدبیر، منافع ملی خود و همچنین منافع کشورهای مستقل را دنبال می‌کند.
علی باقری کنی تاکید کرد: عضویت در بریکس، فرصتی برای ایران است تا جایگاه خود به عنوان یک قدرت منطقه‌ای را در عرصه بین‌المللی ارتقا دهد.
وی تصریح کرد: ایران با مشارکت فعال در بریکس، می‌تواند به صلح و توسعه پایدار در منطقه و جهان کمک کند.