خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دعوت از ظرفیت دانشگاهی برای سیاست‌گذاری در وزارت‌ اقتصاد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 16:12
وزیر اقتصاد و دارایی کشور گفت: استفاده از ظرفیت اساتید و دانشگاهی یکی از دغدغه های جدی در وزارت اقتصاد و دارایی است، در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و پژوهشکده وزارتخانه حتی از نگاه های غیرمتعارف در حوزه سیاست گذاری دعوت به عمل می آورد.
ظرفيت،اقتصاد،انديشكده،حكمراني،حسابرسي،پيشنهادات،اصفهان،دانشگ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید احسان خاندوزی در نشست هم‌اندیشی با اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت گفت: اگرچه از دست دادن شهید جمهور بسیار سنگین است و همه داغدار این حادثه سهمگین هستیم اما در عین حال امیدواریم که مردم عزیز ایران در فضای پرشور انتخاباتی آینده یک حماسه دیگر خلق کنند‌.
وی افزود: دانشگاه اصفهان ظرفیت علمی کم‌نظیری دارد و نظام تصمیم‌گیری کشور باید از این ظرفیت استفاده کند تا در سال‌های آینده شاهد پیوند هرچه بیشتر نظام تصمیم‌گیری و فضای دانشگاهی و علمی باشیم.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از ظرفیت اساتید و دانشگاهی یکی از دغدغه‌های جدی بنده در وزارت اقتصاد و دارایی بود، در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و پژوهشکده وزارتخانه حتی از نگاه‌های غیرمتعارف در حوزه سیاست‌گذاری دعوت به عمل می‌آورد.
خاندوزی با بیان اینکه اینکه در گذشته بدنه‌های پژوهشی دستگاه‌های اقتصادی مثل جزایر متفرقه عمل کردند، افزود: برای حل این مشکل از این بدنه پژوهشی در جلسات مختلف دعوت به عمل آوردیم و در حال حاضر بنیه پژوهشی ارگان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد زارت نفت، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه و غیره در اشتراک‌گذاری اطلاعات و تعیین موضوعات کاری همکاری خوبی دارند و از موازی‌کاری پیشگیری شده است.
وی تربیت سیاست پژوهان جوان را مهم‌ترین هدف از تشکیل مدرسه سیاست‌گذاری دانست و ادامه داد: در این راستا تلاش کردیم تا با دعوت از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های معتبر استان‌های مختلف کشور، آنها را با مسائل تصمیم‌گیرنده آشنا کنیم تا از نزدیک علوم سیاست‌گذاری را لمس کنند.
تاکید بر استفاده از ظرفیت اندیشکده حکمرانی
خاندوزی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان از جمله دانشگاه‌های خوشنام و جامع کشور است، به تشکیل اندیشکده حکمرانی در این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: باید از ظرفیت اندیشکده حکمرانی و همه نهادهایی از این دست به بهترین نحو استفاده کرد و همچنین ظرفیت‌مان را در اختیار آنها قرار دهیم تا در محورهایی که می‌توانند به وزارت اقتصاد کمک کنند، به سرعت فعال شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پیشنهادات مطرح شده از سوی اساتید حاضر در این جلسه پرداخت و گفت: پیشنهادات محوری درباره ناترازی مالی، ساماندهی به بدهی‌ها و تورم دولت مطرح شد و آمادگی ِآن را داریم که در فرصت باقی مانده و با همت دوستان این پیشنهادات تبدیل به یک محور ارزشمند شود‌.
وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهادات مطرح شده درباره تغییر استانداردهای حسابرسی گفت: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم زیرا موضوع حسابداری و حسابرسی اهمیت بالایی دارد اما متاسفانه نسبت به آن بی‌توجهی شده است، درحالی که گزارشات سازمان حسابرسی وضعیت اقتصادی نهادها و شرکت‌های مختلف را مشخص می‌کند و هر چقدر درجه شفافیت و صراحت گزارش حسابرسی بالاتر باشد، مشکلات و موانع اقتصادی نیز زودتر حل خواهد شد، البته مشروط بر آنکه با گزارشات شروط مسائل را سال به سال عقب نیندازیم و مانع حل مشکلات شویم.
ادامه دارد....