خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سه شنبه های امید؛ افتتاح آموزشگاه 6 کلاسه در بخش مرکزی مشهد

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 15:12
آموزشگاه 6 کلاسه متوسطه اول شهید حسن قاسمی روستای ساغروان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
مشهد،مدرسه،افتتاح،رضوي،خراسان،شهرستان،ساخت،ادامه،خيرين،سيزده ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، در راستای اجرای طرح سه شنبه های امید امروز آموزشگاه 6 کلاسه متوسطه اول شهید حسن قاسمی روستای "ساغروان" از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: ما باید در سه سال آینده همین تلاش جدی را داشته باشیم، تا کمبود مدرسه در حاشیه شهر مشهد باهمت فرمانداری و آموزش پرورش رفع شود، همچنان این نهضت ادامه خواهد داشت.
نظری ادامه داد: لازم است تا در ساخت تعدادی از مدارس با جامعه هتل‌داران کشور هماهنگ شود تا با توجه به ظرفیت زیاد این صنف و با همکاری آنها در این امر خیر، گامهای بلندتری برداشته شود.
وی با بیان اینکه این مقدمه گام عملی است و باید آن را توسعه داد، گفت: چهار هزار کلاس درس در دولت سیزدهم در خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است.
برای ساخت پنج هزار کلاس درس نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است که نیمی از آن با یاری خیران ساخته می شود.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی انجام شده و اتفاقات بزرگی در حال تحقق است، در قالب افزایش تخت‌های بیمارستان، خانه بهداشت که همه محقق خواهد شد در حوزه های مختلف زیرساختی با توجه به هدف گذاری که صورت گرفته است.
فرمانداری مشهد نیز گفت: یکی از چالش های جدی شهر مشهد کمبود مدرسه و فضای آموزشی بود و در دستور کار استان و شهرستان مشهد در دولت سیزدهم قرار گرفت.
محسن داوری افزود: بر اساس سیاست های دولت سیزدهم بنا را بر این گذاشتیم تا مسائل شهرستان را حل کنیم و تنها راه همراهی مردم بود لذا مجمعی ایجاد کردیم از خیرین در همه حوزه ها از جمله خیرین مدرسه ساز که از قبل نیز تشکیل شده بود و همه را منسجم کردیم و ظرفیت های حاکمیتی نیز پای کار آمدند تا هر سه شنبه یک مدرسه افتتاح شود.
داوری تصریح کرد: امروز خوشحالیم که مدرسه ای داریم افتتاح می‌کنیم که در طرح سه شنبه های امید کلنگ خورد و در همین طرح نیز افتتاح شد و جای بسی خوشحالی دارد، زیرا معمولا مدیرانی که یک پروژه را کلنگ زنی می‌کنند آن را افتتاح نمی‌کنند و به مدیران بعدی می‌سپارند، ضمن اینکه امروز زمین و ساخت این مدرسه توسط خیرین انجام شده است.
فرماندار مشهد گفت: از جامعه هتلداران و مادرشاهیان که بانی ساخت این مدرسه هستند قدردانی می‌کنیم .
می‌طلبد که نهضت مدرسه سازی ادامه داشته باشد و خواهد داشت.
وی یادآور شد: از آبان ماه تا امروز 535کلاس افتتاح شده است و همچنان ادامه دارد تا مشکلات مدارس شهرستان مشهد برطرف شود.
انتهای پیام/282