خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعیین تکلیف 650 میلیارد پرونده مالیاتی در لرستان

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 13:30
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان از تعیین تکلیف 650 میلیارد ریال پرونده مالیاتی در این استان خبر داد.
مالياتي،پرونده،نظام،دادخواهي،مركز،حضوري،داده_شود،قوي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی محمدی، ظهر امروز، در جلسۀ ویژه مدیران اقتصادی و مالیاتی لرستان گفت: از ابتدای تفویض اختیارات به استان‌ها تاکنون 650 میلیارد ریال پرونده مالیاتی در این استان تعیین‌تکلیف شده‌است.
وی افزود: حدود هشت هزار و 700 پرونده درخواست ثبت شده‌است که هفت هزار و 437 پرونده و شکواییه به مرکز عالی دادخواهی ارسال شد و هزار و321 پرونده رد درخواست، هزار و 670 پرونده تعدیل مالیاتی و 580 پرونده نیز رفع تعارض مالیاتی شده‌است.
حسین تاج‌میر ریاحی، رئیس مرکز عالی دادخواهی کشور نیز با بیان اینکه نظام مالیاتی در دوران گذر از روش‌های سنتی به‌سمت روش‌های پیشرفته و نوین است، عنوان کرد: ارائه آموزش‌های حضوری برای کارکنان نظام مالیاتی ضروری است، زیرا خطا و عدم اجرای عدالت را کاهش می‌دهد.
وی بیان کرد: باید رویه واحدی در استان‌ها ایجاد شود و نیروهای جدیدی که وارد سازمان می‌شوند آموزش حضوری ببینند و سپس کارهای ممیزی را انجام دهند.
رئیس مرکز عالی دادخواهی کشور با تأکید بر اینکه نظام مالیاتی یک نظام حرفه‌ای و مبتنی بر آموزش‌های تخصصی است، خاطرنشان کرد: هر رویۀ قضایی که در دیوان عدالت اداری صادر می‌شود باید در دوره‌های آموزشی به کارکنان تعلیم داده شود.
تاج‌میر ریاحی‌ گفت: در دادرسی نیز باید آموزش‌های قوی داده شود و افراد قوی امر تدریس را برعهده بگیرند تا ماموران مالیاتی مسلح به انواع دانش‌ها شوند.
انتهای پیام/ 645