خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با خودروی بدون داشتن پلاک، تردد نکنید

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 13:24
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هیچ کس نمی‌تواند خودرو‌های گذر موقت را براند مگر فردی که در مجوز ذکر شده است.
موقت،گذر،خودرو،پلاك،تردد،كشور،مجوز،پليس

سرهنگ "فیروز کشیر" با اشاره به تردد و مجوز‌های تردد خودرو‌های گذر موقت، گفت: ماده ۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد که کلیه کارخانجات سازنده و مونتاژ کار‌های خودرو و موتورسیکلت موظند تولیدات خود را قبل از ارائه به مردم و قبل از فروش با دستور العمل و هماهنگی با پلیس راهور فراجا نسبت به شماره گذاری اقدام کنند.
این مقام انتظامی عنوان داشت: پلاک گذر موقت به پلاکی گفته می‌شود که مالک یک خودرو در یک کشور دیگر اقامت داشته و برای تردد، از کشور ایران قصد رفتن به یک کشور دیگر را دارد و یا اینکه می‌خواهد به صورت موقت در کشور ایران بماند، به این خودرو اصطلاحا پلاک گذر موقت داده می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: جدیدا این پلاک‌های گذر موقت برای برخی از افراد دردسر‌هایی را ایجاد کرده است که این افراد بدون مراجعه به متن قانون و عدم مشاوره با وکلا و یا عدم آگاهی، اقدام به خرید و فروش این خودرو‌ها با پلاک گذر موقت می‌کنند که مشکلاتی را هم در پی دارد.
سرهنگ کشیر افزود: پلاک‌های گذر موقت در مقایسه با خودرو‌های داخلی خدمات زیادی دریافت نمی‌کنند و حتی نمی‌توانند کارت سوخت دریافت نمایند و نمی‌توانند این خودرو‌ها را خرید و فروش کرده و حتی نمی‌توانند به افراد غیر واگذار نمایند.
وی تصریح کرد: تنها کسی که مجوز راندن و تردد با این خودرو‌ها را آنهم با مجوز گمرک دارد فقط خود راننده است که در کارت همان خودرو ثبت شده و مجوز آن نیز باید دارای تاریخ و اعتبار قانونی باشد وگرنه هیچ کس دیگر حق راندن خودروی با پلاک گذر موقت را ندارد و در صورت رویت این موضوع توسط پلیس خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل و به عنوان کالای قاچاق به مراجع قضایی معرفی می‌شود.