خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش‌بینی بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 12:53
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از روز چهارشنبه تا عصر شنبه هفته آینده، بارش های رگباری و در نواحی مستعد تگرگ استان را فرا می گیرد.
احتمال،آذرخش،هواشناسي،درختان،خودداري،سبك،اداره

به‌گزارش تسنیم از تبریز، محمد امیدفر با اشاره به جو ناپایدار استان در این بازه زمانی اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و آخرین اطلاعات هواشناختی، فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، غرش آذرخش و بروز مه می‌شود.
وی با اشاره به احتمال برخورد آذرخش، افزود: برای پیش‌گیری از این اتفاق و حادثه، مردم در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن زیر درختان در فضای باز خودداری کنند.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.
امیدفر با اشاره‌ به این‌که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای، اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک و محصولات زراعی و باغی وجود دارد گفت: محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.
انتهای پیام/