خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

غافلگیری کرمانشاهی‌ها در واپسین روزهای بهار - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 10:12
بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد در واپسین روزهای بهار مردم کرمانشاه را غافلگیر کرد.
استان،وزش،هواشناسي،كرمانشاه،باد،جو،هشدار،محلي،احتمال،روز،قرار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه از عصر روز گذشته و در واپسین روزهای بهار شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد بود و با توجه به اینکه این میزان بارش در این فصل به ندرت رخ می‌دهد مردم را غافلگیر کرد.
البته این بارش‌ها پیش‌بینی شده بود و هواشناسی نیز به دلیل پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک محلی با احتمال نفوذ غبار هشدار سطح زرد اعلام کرده بود.
براساس پیش‌بینی هواشناسی این سامانه تا سه‌شنبه استان را تحت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و احتمال وقوع خسارت به سازه‌ها به ویژه سازه‌های بلند و موقت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید و احتمال لغزندگی جاده‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد.
به دنبال این هشدار، اطمینان از استحکام سازه‌ها، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردوخاک، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.
محمدعلی زورآوند، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: با عبور متناوب امواج ناپایدار از جو منطقه، تا پایان هفته جاری، هر روز شاهد رشد ابر و وزش باد همراه با گردوخاک محلی در جو استان خواهیم بود.
وی عنوان کرد: این شرایط در ساعاتی از امروز و تا حدودی فردا تقویت شده و ضمن تشدید نسبی وزش باد، رگبارهای موقت و پراکنده‌ای از باران نیز همراه با رعدوبرق به خصوص برای مناطق کوهستانی شرق و شمال استان در پی خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، گفت: در ساعاتی از اواخر وقت فردا تا ظهر چهار‌شنبه، شرایط برای نفوذ غبار نسبتاً رقیق به جو نواحی غربی به ویژه در مناطق مرزی کم و بیش تقویت می‌شود.
زورآوند افزود: همچنین دمای هوا که در امروز و امشب کاهش می‌یابد؛ فردا افزایش یافته و در ادامه از روز چهارشنبه تا پایان هفته تغییرات چشمگیری نخواهد داشت.
انتهای پیام/