خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شورای حکام تصمیم سیاسی گرفت/ قرار نیست مکانیسم ماشه فعال شود

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 08:41
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شورای حکام تحت تاثیر مداخلات کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و آمریکا تصمیم سیاسی گرفت.
آژانس،همكاري،ايران،كنعاني،حكام،مقدم،رأي

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اظهار کرد: متاسفانه این شورا تحت تاثیر مداخلات کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و آمریکا تصمیم سیاسی گرفت در حالی که باید بر اساس شواهد و مسائل فنی رأی صادر کند.
وی با بیان اینکه ایران بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است،گفت: در گزارشات آژانس همکاری ایران مشهود است، اما شورای حکام این رأی را ابزار فشاری تلقی کرد تا به این وسیله جمهوری اسلامی ایران بازرسان آژانس را راه بدهد و اطلاعاتی را در اختیار آنان بگذارد که برخی از این خواسته ها نامعقول است.
کنعانی مقدم متذکر شد: دست ایران باز است و می‌تواند همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش دهد و حتی در صورتی که بخواهند اقداماتی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند ما می‌توانیم به طور کل همکاری خود را قطع کنیم.
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به اخطار روسیه و چین به آژانس این نهاد باید مراقبت کند تا دست به اقدام نامناسبی نزند چرا که بدون شک پاسخ آن را خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: رأی شورای حکام به گونه ای صادر شده که دارای ابهاماتی است و به شیوه ای است که ایران را ملزم کنند تا همکاری خود را با آژانس بیشتر کند و به نظر نمی‌رسد که قرار باشد مکانیسم ماشه فعال شود.