خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تدارک 500 کارگاه علمی و ادبی برای کودکان و نوجوانان اردبیل

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 22:12
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: تابستان امسال بیش از 500 کارگاه علمی، هنری، فرهنگی و ادبی برای کودکان و نوجوانان استان برگزار می شود.
نوجوانان،كانون،كودكان،اردبيل،پرورش،استان،تربيتي،فكري،مركز،بر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ملیحه ملک‌زاده‌فرد عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار داشت: فعالیت تابستانی را از اول خردادماه شروع کردیم تا مقدمات کار برای فعالیت‌های تابستانی کودکان و نوجوانان فراهم آید که هدف عمده شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در تحقق برنامه‌های ارزشمند نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.
وی تصریح کرد: در اوقات فراغت و با هدف غنی‌سازی اوقات کودکان و نوجوانان برنامه‌هایی خلاق با رویکرد تربیتی و خانواده محور برگزار می‌شود تا جذب و پایدارسازی اعضاء و افزایش مخاطبان کانون را شاهد باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ما سعی می‌کنیم به اعضای کانون به همراه خانواده‌هایشان و جامعه فرهنگیان خدمات مناسبی را ارائه کنیم که در همین راستا در مرکز استان اردبیل، سه مرکز الگوی تربیتی نوجوانان تعیین شده تا ارائه خدمات را به گروه سنی کودکان و نوجوانان شاهد باشیم.
ملک‌‌زاده‌فرد افزود: این برنامه به صورت پایلوت در سه مرکز در شهر اردبیل و مناطق مختلف برگزار می‌شود تا کودکان و نوجوانان از برنامه‌های این مراکز با تنوع و خلاقیت خاص استفاده کنند.
وی همراهی و بهره‌مندی مؤثر خانواده‌ها را از فعالیت‌های کانون رویکرد دیگر کانون اعلام کرد و ادامه داد: در قالب نشست‌های متعدد و کارگاه‌های تدارک دیده شده، سعی می‌کنیم تا کودکان و نوجوانان را به همراه والدین همراه کرده تا یک همراهی و همکاری خوبی را شاهد باشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی را با نگاه درست به عدالت آموزشی و نصیب تربیتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده کرده و در یک تعامل دوسویه بتوانیم اهداف مورد نظر را تحقق ببخشیم.
ملک‌زاده‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تابستان امسال بیش از 500 کارگاه علمی، ادبی، هنری و فرهنگی در 23 مرکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده تا گروه‌های سنی بتوانند از این کارگاه‌ها استفاده کنند.
وی بیان کرد: در کنار موضوع آموزش در این کارگاه‌ها، سعی خواهیم کرد تا کودکان را به مدت نیم ساعت با فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی آشنا کرده و آنها را بهره‌مند از این ظرفیت ارزشمند کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر 14 هزار و 590 نفر در سامانه به عنوان عضو کانون در 23 مرکز تعامل نزدیکی را با ما دارند و پیش‌بینی می‌کنیم در تابستان این ظرفیت به 16 هزار نفر نیز ارتقا یابد.
ملک‌زاده‌فرد تصریح کرد: جشنواره‌‌ها و مهرواره‌های متعدد در تابستان امسال برگزار می‌شود که مهمترین آن جشنواره قصه‌گویی، مهرواره فرهنگی و تربیتی قاسم‌های زمان، مهرواره کوثر و جشنواره فتک است که امیدواریم به شکل مناسب این جشنواره‌ها و مهرواره‌ها را برگزار کنیم.
وی گفت: امسال فرصت داریم تا فعالیت‌های اردویی و بازی کانون را دوباره از سر بگیریم تا نوجوانان و جوانان بعد از شرایط سخت کرونایی بتوانند از این اردوها و بازی‌ها استفاده کرده و به نوعی شرایط مناسبی را برای حضور آنها در این فضا فراهم کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: ما محدودیت امانت کتاب را برای اعضای کانون برداشته‌ایم و اعضاء به جای 2 کتاب، می‌توانند پنج کتاب امانت گرفته و مطالعه آن را انجام دهند.
ملک‌زاده‌فرد از برگزاری ویژه برنامه «شهر دانایی» با نگاه نقد کتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تابستان امسال مصادف با ماه محرم و صفر است، ویژه برنامه‌های متعدد نظیر مکتب و مرام قاسم برگزار خواهد شد و در کنار آن سوگواره‌ها و قصه‌گویی را با محوریت مکتب عاشورا شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/131