خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وجود یک میلیون و 600 هزار مشترک برق در استان گیلان

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 21:12
شرکت توزیع برق گیلان با بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط خدمت رسانی به یک میلیون و ششصد هزار مشترک برق در استان را بر عهده دارد.
برق،توزيع،شركت،استان،گيلان،سرقت،پليس،سيمي،انتظامي،نيروي،شبكه ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، صادق خمامی امروز در جلسه هم اندیشی و ارائه راهکار در راستای پیشگیری از وقوع سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه توزیع برق استان و پیگیری پرونده‌های جاری سارقین با حضور سرهنگ علیرضا حدادی رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به همکاری نیروهای پلیس و کارکنان شرکت برق اظهار کرد: شبکه‌های سیمی توزیع برق در سراسر استان دارای گستردگی بسیاری است که نیاز به تقویت تعاملات فی مابین این شرکت و نیروی انتظامی در راستای همکاری جهت شناسایی، کشف و جلوگیری از وقوع سرقت در تاسیسات شبکه‌های برق می‌باشد.
وی با بیان اینکه قریب به 14 هزار کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق استان سیمی و فرسوده هستند، گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته و در قالب طرح‌های جهادی تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار، هرساله بین 1000 تا حداکثر 2000 متر از شبکه‌های موجود سیمی فوق با کابل خودنگهدار جایگزین می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تقدیر از نهادهای انتظامی به دلیل همکاری در تشکیل گشت‌های تلفیقی و استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج به منظور بازدید از تأسیسات و تجهیزات شبکه برق تصریح کرد: سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق به یکی از مشکلات عدیده این صنعت است و این ناهنجاری اجتماعی، نه تنها به این صنعت زیر بنایی مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین و تولیدات کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده‌ای وارد می‌سازد.
خمامی با بیان اینکه در خلال امور جاری برای تأمین و نگهداری شبکه‌های توزیع برق، سرقت سیم‌های برق، سبب خاموشی‌های طولانی مدت شده و فشار مضاعفی به کارکنان بخش اجرایی این شرکت و مشترکین وارد می‌کند، افزود: متاسفانه روزانه بین 10 تا پانزده مورد گزارش سرقت سیم‌های شبکه‌های توزیع برق در سراسر استان به همکاران‌مان در واحدهای اتفاقات و 121 اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق گیلان با بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط افتخار خدمت‌رسانی به یک میلیون و ششصد هزار مشترک برق در استان را دارد، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و استفاده از وسائل گرمایشی از همه مردم درخواست دارم تا در مصرف بهینه برفق توجه ویژه داشته باشند.
سرهنگ علیرضا حدادی رئیس پلیس آگاهی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر حضور مستمر و مداوم پلیس در تمامی صحنه‌های جامعه، آمادگی این نهاد انتظامی را در کمک به اجرای برنامه‌های عمرانی شرکت توزیع برق گیلان و تامین امنیت اموال و دارایی‌های صنعت برق و شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ارتباطات نزدیک و درک متقابل سازمان‌ها از وظایف یکدیگر، در بازخورد ماموریت‌های نیروی انتظامی بسیار مؤثر است که این مهم در همکاری متقابل پلیس و شرکت برق وجود دارد، گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی، امنیت جامعه ما زبانزد دوست و دشمن است، اما لازمه ارتقاء و افزایش امنیت اجتماع، همدلی، همیاری و پشتیبانی است.
انتهای پیام/