خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیش‌بینی رعد و برق و جاری شدن سیل در استان اردبیل - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 21:12
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش های بهاری همراه با رعد و برق و جاری شدن سیل در استان اردبیل پیش بینی می شود.
استان،اردبيل،بحران،مديريت،خدمتي،هواشناسي،هموطنان،مسيرهاي،مدي ...

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از امروز تا آخر هفته بارش همراه با رعد و برق و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود که باید هموطنان مراقبت بیشتری را در این ایام داشته باشند.
وی تصریح کرد: استان اردبیل جز 6 استان با هشدار سطح نارنجی و بارندگی‌های بهاری معرفی شده که به همین خاطر اعضای ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف در آماده‌باش کامل هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: فرمانداران، بخشداران و سایر مدیران در شهرستان‌ها برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی بارش‌های بهاری با تمام تجهیزات و امکانات در حال آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه امدادرسانی را شاهد باشیم.
خدمتی، به پیش‌بینی بارش‌ها در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: بیشترین بارندگی در گرمی، انگوت، مشگین‌شهر و اردبیل پیش‌بینی شده و توصیه ما به هموطنان این است که از سفرهای غیرضرور به این استان جلوگیری کرده و از اتراق در مسیرهای رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به کشاورزان، باغداران و سایر فعالان این بخش توصیه شده تا از فعالیت‌ها در این بخش جلوگیری کرده و نسبت به فعال نگه داشتن سامانه تگرگ‌زدایی به ویژه در باغات مشگین‌شهر اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: در مسیرهای کوهستانی ترددها با خطر ریزش سنگ‌ریزه‌ها همراه بوده که انتظار می‌رود هموطنان از تردد در مسیرهای کوهستانی و لغزنده پرهیز کرده و از صعود به دامنه سبلان جلوگیری شود.
خدمتی به عشایر منطقه توصیه کرد تا از کوچ بهاره به صورت مقطعی به ییلاقات سبلان جلوگیری کرده و فرصت بدهند تا پایداری هوا در منطقه اتفاق افتاده، سپس کوچ خود را ادامه دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌ها همراه با رعد و برق، تگرگ و اصابت صاعقه خواهد بود و انتظار می‌رود اوج فعالیت این سامانه عصر روز سه‌شنبه و چهارشنبه باشد که در این زمینه هشدارهای لازم هواشناسی نیز صادر شده است.
انتهای پیام/131/