خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ارزش افزوده معادن خراسان جنوبی تنها 4درصد است

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 15:30
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ارزش افزوده معادن خراسان جنوبی با وجود 840 معدن و 7هزار میلیون تن ذخیره و  اشتغال 13هزار نفر فقط چهاردرصد است.
استان،معادن،خراسان،فناوري،جنوبي،اطلاعات،بهشت،حوزه،بيرجند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری در نشست اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: انجمن و شرکت تعاونی فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان باید در استان راه‌اندازی شود تا گفتمان فعالان این حوزه در همه جا مطرح شود و جایگاه اصلی خود را پیدا کنند، چون با این اقدام انتفاع و سودش به همه می‌رسد.
وی گفت: اعتبار لازم و کافی برای این موضوع را از محل تبصره 18 اختصاص می‌دهیم و حمایت می‌کنیم تا انجمن و شرکت تعاونی حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در استان تقویت شود.
استان خراسان جنوبی بهشت سرمایه‌برداران است نه بهشت سرمایه‌گذاران، چون ارزش افزوده معادن استان با وجود 840 معدن و 7 هزار میلیون تن ذخیره و اشتغال 13 هزار نفر فقط چهار درصد است و زمانی بهشت سرمایه‌گذاران خواهیم شد که ارزش افزوده معادن افزایش یابد و از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: مشکلات با مدیریت میدانی و جهادی قابل حل است و در جهت رفع مشکلات مردم باید قدم برداریم.
باید قدرت ریسک مدیران استان افزایش یابد و برای حمایت از تولیدکننده داخلی استان ادارات دولتی باید خرید محصولات تولیدی خراسان جنوبی را در اولویت داشته باشند.
جعفری یادآور شد: برای اولین بار در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم، فناوری اطلاعات به‌عنوان پیشران اقتصادی معرفی شد و این حوزه کنار ظرفیت معادن استان قرار گرفت.
تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ظرفیت‌های خالی استان را در خدمت جهش تولید قرار دهیم.
انتهای پیام/252+