خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لاوروف: بریکس در حال ایجاد سیستم پرداخت با ارزهای ملی است

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 14:06
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشور‌های عضو گروه بریکس فعالانه برای ایجاد بستری برای تسویه حساب با ارز‌های ملی در تجارت متقابل کار می‌کنند.
بريكس،خارجه،امور،وزيران،روسيه،گروه،نيژني

سرگئی لاوروف دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه گروه بریکس در نیژنی نووگورود روسیه افزود: برای اجرای تصمیمات اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در سال گذشته (۲۰۲۳- تابستان ۱۴۰۲) به ویژه در زمینه بهبود سیستم پولی و مالی بین‌المللی و ایجاد بستری برای تسویه ارز‌های ملی در تجارت متقابل اقدامات لازم در حال انجام است.
در ابتدای این نشست وزیر امور خارجه روسیه به عنوان میزبان، به اعضا خوش آمد گفت و درخواست کرد تا اعضای بریکس به احترام شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در سانحه هوایی به شهات رسیدند، بایستند.نشست شورای وزیران خارجه کشور‌های عضو بریکس دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در شهر نیژنی نووگورود روسیه پس از عکس دسته جمعی وزیران آغاز شد.
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های ارشد ۹ کشور دیگر عضو این گروه در نیژنی نووگورود روسیه دوشنبه در روز نخست این اجلاس درباره همکاری در چارچوب بریکس و مسائل منطقه‌ای و جهانی گفتگو خواهند کرد.
وزیران امور خارجه کشور‌های علاقه‌مند به عضویت یا همکاری با گروه بریکس نیز روز سه‌شنبه به همتایان خود از ۱۰ کشور عضو کنونی این گروه می‌پیوندند تا درباره گفتمان این سازوکار همکاری با کشور‌های در حال توسعه تبادل نظر کنند.
منبع: ایرنا