خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افتتاح 526 میلیاردی پروژه جهاد کشاورزی استان اصفهان

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 12:31
مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان از افتتاح 526 میلیاردی پروژه هفته جهاد کشاورزی در استان اصفهان خبر داد.
استان،اصفهان،اراضي،كشاورزي،هكتار،پروژه،كشت،جهاد

مهرداد مرادمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به شروع هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان اصفهان در این هفته 90 پروژه با اعتبار 526 میلیارد تومان به ثمر نشانده است و موقعیت پروژه‌ها در اقصی نقاط این استان و با تنوع بالا است.
وی با بیان اینکه 326 نفر اشتغال مستقیم و 806 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم با افتتاح این پروژه‌ها ایجاد می‌شود، افزود: سه هزار و 884 نفر خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند و با توجه به شعار سال اکثر این پروژه‌ها با مشارکت مردم و بخش خصوصی به ثمر رسیده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه 33 پروژه در زمینه امور زیربنایی آب و خاک، 25 پروژه در زمینه احداث گلخانه و باغبانی و 16 پروژه مربوط به امور دام است، ابراز داشت: امسال 60هزار هکتار از اراضی استان اصفهان زیر کشت استراتژیک گندم رفته است که عمدتا از روش‌های نوین آبیاری استفاده شده و پیش‌بینی می‌شود 270هزار تن برداشت گندم داشته باشیم‌.
وی با بیان اینکه سالیانه 10هزار هکتار به اراضی کشت دیم استان اصفهان افزوده می‌شود، گفت: این ظرفیت خوشبختانه وجود دارد و به 130هزار هکتار قبلی کشت دیم به میزان 10هزار هکتار اضافه می‌شود و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
مرادمند با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی استان اصفهان بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: صدور اسناد کشاورزی با همکاری امور اراضی و ثبت اسناد در حال انجام است و 60 درصد اراضی کشاورزی استان اصفهان سنددار است.
انتهای پیام/801/