خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشارکت بالا در انتخابات قدرت کشور را افزایش می‌دهد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 12:30
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: مشارکت حداکثری و بالا در انتخابات پیش رو، باعث افزایش قدرت کشور و دست ردی به سینه همه دشمنان انقلاب است.
شهيد،رئيسي،انتخاب،انتخابات،انقلاب،اسلامي،كشور،تبيين،كردستان، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی در نشست "حماسه انتخابات پیش‌رو تکمیل‌کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت" که با حضور نیروهای انقلابی استان کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ به انتخابات پیش‌رو و اسامی تأیید صلاحیت کاندیداها اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که به عنوان مجاهدان جهاد تبیین، در برابر با انحرافات و تحریفات دشمنان و مأموریت ذاتی خودمان که همان حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی است، واقعیت‌ها را تبیین کنیم.
وی گفت: نخستین وظیفه و تبیین در این شرایط کنونی؛ «معرفی ظرفیت انتخابات به عنوان مظهر مردم‌سالاری دینی و لیله‌القدر نظام برای سرنوشت کشور و انتخاب کاندیدای اصلح برای دوره چهار ساله پیش‌رو است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، حضور گسترده و باشکوه مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی و شهدای خدمت را نشانه اقتدار نظام و دوستداری و وفاداری ملت به انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بعد از شهادت این عزیزان، برخی‌ها تصور می‌کردند که در امورات کشور خللی ایجاد و عده‌ای نیز دنبال سوءاستفاده بودند اما مقام معظم رهبری فرمودند هیچ اخلالی در روند خدمات نظام و دولت در هیچ حوزه‌ای به وجود نمی‌آید که این واقعیت را به عینه می‌بینیم.
رئیس‌جمهور بعدی باید از خصیصه‌های شهید رئیسی برخوردار باشد
وی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور بعدی باید از خصیصه‌های بارز شهید رئیسی؛ "مردمی، خستگی‌ناپذیر، اعتقاد به رهبری و نقش مردم در سرنوشت خود، باور به ظرفیت‌های درونی، استکبارستیزی، دادخواهی نسبت به مظلومان و انزجار و تنفر نسبت به استکبار و شجاعت" برخوردار باشد، افزود: رئیس‌جمهور فقید کشور در سازمان ملل قرآن به روی سر گرفت و از اسلام دفاع کرد.
توکلی با بیان اینکه دفاع جانانه شهید آیت‌الله رئیسی از قرآن کریم در سازمان ملل هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد، عنوان کرد: این اقدام رئیس جمهور فقید ایران الگویی جاودانه برای مسلمانان در دفاع از مقدسات و آرمان‌های امت اسلامی است.
وی با ذکر اینکه شهید رئیسی با تلاش شبانه‌روزی، اخلاص و صداقت در جهت خدمت به همه اقشار مختلف حتی کسانی که با وی زوایه و مخالفت داشتند، برخورد می‌کرد اظهار کرد: همه ما موظف به تبیین شخصیت این بزرگمرد هستیم.
مکتب و خدمات شهید رئیسی همواره ماندگار خواهد ماند
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید بر اینکه از ظرفیت وحدت، وفاق، همدلی و اتحاد کنونی در راستای مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: همه دوستان و دشمنان در فقدان شهید جمهور شهید غبطه خوردند؛ به فرموده رهبری قطعاً شهید رئیسی اثرگذارتر و مکتب، کلام و خدماتش در افکار عمومی همه ملت ماندگار خواهد بود.
به گفته وی، مشارکت حداکثری و بالا در انتخابات قدرت ایجاد و دست ردی به سینه همه دشمنان انقلاب است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با قدردانی از حضور مردم که در همه عرصه‌ها و مقاطع زمانی مختلف در دفاع از انقلاب پای کار آمده و حماسه، افتخار و قدرت ایجاد کرده‌اند، عنوان کرد: اکنون باید نیاز کشور که همان انتخاب چهره مردمی با رویکرد امیدآفرینی در انتخابات پیش‌رو است، را اولویت کارهایمان قرار دهیم چراکه منابع، ظرفیت‌ها، استعدادهای نیروی انسانی، زیرساخت‌ها برای توسعه و عمران و آبادانی و اقتصاد وجود دارد و مشکلی از این لحاظ نداریم.
رئیس‌جمهور مردمی و توانمند انتخاب کنیم
وی اظهار کرد: اکنون همه ملت‌های جهان اسلام چشم و امیدشان به کشور خودمان است؛ باید اکنون راهبردها و اهداف که همان انتخاب رئیس‌جمهور مردمی، توانا، پرتلاش، سابقه‌دار و ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی است، را انتخاب کنیم.
از حاشیه‌سازی، جوگیری‌ و فریب خوردن توطئه دشمنان که دنبال تحت شعاع قرار دادن انتخابات هستند، پرهیز کنیم.
توکلی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از عزت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، جوانمردی و دادخواهی نسبت به مظلومان و اسلام است، یادآور شد: باید کسی را انتخاب کنیم که به این مفاهیم معتقد باشد، هر کسی صلاحیت سکانداری این قوه را ندارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار تبیین ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و گفت: به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران و مجاهدت‌های بی‌شمار ساختار قوی در کشور داشته و هیچ بن‌بستی نداریم.
این ظرفیتی برای عبور از شرایط سخت است.
اگر در هر کشوری چنین اتفاقی می‌افتاد ساختار بنیادین تغییر پیدا می‌کرد اما تدابیر حکیمانه رهبری باعث شد که کوچکترین مشکلی ایجاد نشود.
معیارهای انتخاب اصلح
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید بر اینکه فردی انتخاب کنیم که همانند شهید رئیسی دغدغه مردم را داشت و همواره با مردم بود، متذکر شد: در این شرایط باید از تخریب کاندیداها پرهیز کرده و معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنیم.
به فرموده رهبری رئیس‌جمهور بعدی باید پرکار، فعال، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب، خدمتگزار مردم و خصیصه‌های شهید رئیسی را داشته باشد.
وی بر ضرورت حاکم بودن اخلاق در انتخابات تأکید کرد و یادآور شد: برای یک خلق حماسه دیگر در پرتور مشارکت و کارآمدی، باید دستاوردها و ابعاد وعده صادق که در سایه تلاش نیروهای توانمند بومی کشور ایجاد شد، را بازگو کنیم.
توکلی تأکید کرد: برای انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی باید به مشارکت بالا و کارآمدی اهتمام داشته باشیم.
انتهای پیام/481/