خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 27 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری شام غریبان شهدای خدمت در البرز

مشرق | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 03 خرداد 1403 - 22:41
مردم عزادار استان البرز پنجشنبه شب سوم خرداد ۱۴۰۳ در حرکت های خودجوش با حضور در مساجد و امامزادگان این استان به یاد رئیس جمهور شهید و همراهن وی مراسم شام غریبان برگزار کردند.
البرز،جمهور،استان،رييس،مراسم،غريبان،الرضا،خادم،شام،نماز،كوچه

به گزارش مشرق، مردم استان البرز از پس اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ، نماز شب اول قبر را هدیه به رئیس جمهور، همراهان وی کردند.
همچنین شماری از مردم با حضور در گلزارهای شهدای استان البرز از جمله امامزاده محمد(ص) در روز پنجشنبه با برگزاری مراسم های نوحه سرایی و مداحی به سوگ خادم الرضا نشستند.
ذکر مصائب اهل بیت (ع) ، مدیحه سرایی در رثای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایشان ، قرائت فاتحه از دیگر ویژه برنامه های خودجوش مردمی در شام غریبان رییس جمهور شهید و همراهنش بود.
سوگ رییس جمهور در کوچه پس کوچه های شهرهای البرز
خیابان ها و کوچه های استان البرز امشب نیز در شب شام غریبان رییس جمهور خادم الرضا غرق در ماتم اندوه بود.
شماری از مردم با روشن کردن شمع ، پخش نوحه و روضه خوانی در خیابان ها و کوچه های شهرهای استان البرز به صورت خودجوش به سوگ رییس جمهور خود نشستند.
ختم قرآن به نیت رئیس جمهور و همراهنش در فضای مجازی البرز
فضای مجازی استان البرز برای افرادی که توانایی حضور در مراسم های عزاداری رییس جمهور و همراهنش را نداشتند نیز به صورت ویژه امشب در شام غریبان خادم الرضا فعال بود.
شماری از کاربران اجتماعی با ارسال اسامی پدر خادم الرضا و همراهنش از بعداز ظهر امروز پنجشنبه سوم خرداد فضای محافل غیررسمی را در استان البرز آماده برگزاری شام غریبان رییس جمهور شهید و همراهنش کردند.
پخش کلیپ های تصویری از لحظه تدفین و خاکسپاری رییس جمهور و همراهنش از دیگر فعالیت های گروه های مجازی استان البرز بود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تمام مساجد و بقاع متبرک استان امشب به صورت خودجوش مراسم یادبود داشتند.
حجت الاسلام مهدی ولایی برحق افزود: مردم پس از اقامه نماز مغرب و عشا، نماز شب اول قبر را نثار روح رییس جمهور شهید و همراهنش کردند و بخشی از مراسم های مساجد امشب به نوحه خوانی اختصاص داشت.
وی تاکید کرد: مراسم محوری استان البرز فردا جمعه بعد از ظهر در مصلی امام خمینی(ع) کرج برگزار می شود.