خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 27 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فتح قله‌های پیشرفت کشور با خودباوری - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 خرداد 1403 - 20:12
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: شعار امسال گرامیداشت سوم خرداد حرکت در مسیر فتح قله های پیشرفت، عزت و خودباوری کشور است.
خرمشهر،دفاع،مقدس،اردبيل،فتح،رژيم،عمليات،بعث،گراميداشت،روز،غر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی واحد عصر امروز در مراسم غبارروبی مزار شهدا در سالروز فتح خرمشهر در اردبیل، اظهار داشت: 350 عنوان برنامه در گرامیداشت این ایام پرافتخار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر فتح خرمشهر پاس داشته شود.
وی تصریح کرد: فاتحان خرمشهر امروز راویان حقیقی از این عملیات غرورآفرین هستند که امام راحل از آن به عنوان دست قدرت و همراهی الهی یاد می‌کند و قطعا این عملیات در ابعاد مختلف برای نسل امروز قابل توجه و اهمیت است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: انتظار می‌رود پیشکسوتان و فاتحان عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس ابعاد مختلفی از این فتح‌الفتوح را برای نسل‌های آینده بازگو کنند تا همه بدانند که مجاهدان این سرزمین چه فداکاری‌ها و رشادت‌هایی را در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.
واحد افزود: فردا نیز روز دزفول است و قطعا پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانان و همچنین ائمه جمعه در مورد پایداری مردم کشورمان در دفاع از دزفول سخن به میان آورده و از سلحشوری‌های ساکنان این مرز و بوم غیرتمند روایت واقعی را بیان خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز به هر وسیله‌ای تبلیغی و تبیینی پای به میدان گذاشته تا از طریق هجمه‌های رسانه‌‌ای انحرافی را در ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس و پیروزی‌های رزمندگان در هشت سال جنگ به وجود آورد، اما بازگو کردن حقایق جنگ این فتنه‌ها و توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل محوریت برنامه‌های امسال گرامیداشت فتح خرمشهر را بازگویی این عملیات‌ها به شکل تبیینی و تبلیغی درست با بهره‌‌گیری از ظرفیت رسانه‌های فعال و حاضر در فضای مجازی اعلام کرد و ادامه داد: ما باید ابعاد مختلفی از این فتح‌الفتوح را برای نسل امروز و آینده بیان کنیم تا آنها بدانند که در دهه اول انقلاب چه رشادت‌هایی برای دفاع از این مرز و بوم به ثبت رسیده است.
واحد اضافه کرد: در گرامیداشت فتح خرمشهر برنامه‌های مختلفی در این استان پیش‌بینی شده که در قالب یادواره شهدا، خاطره‌گویی، مجالس و محافل فرهنگی، هنری و ادبی و گوشه‌هایی از این ایثارگری رزمندگان بازگو خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بیان کرد: با توجه به سانحه اخیر برای بالگرد رئیس جمهور و همراهانش و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان او، برنامه‌های گرامیداشت فتح خرمشهر تحت‌الشعاع قرار گرفت که جا دارد به مجاهدان این سنگر ارزشمند نیز درود بفرستیم و یاد و خاطره این شهدای والامقام را نیز گرامی بداریم.
34 روز ذلت رژیم بعث عراق
ناخدا هوشنگ صمدی عصر پنجشنبه در روایت فتح‌الفتوح در اردبیل، اظهار داشت: آنهایی که احساس می کنند خرمشهر بعد از 34 روز مقاومت به دست رژیم بعث افتاد باید بدانند که در این ایام اسارت رژیم بعث عراق دچار انزای حقیقی شده و همواره در هراس بوده است.
وی به رشادت مردان حقیقی حق و حقیقت در دفاع از خرمشهر و آزادی این سرزمین الهی اشاره کرد و گفت: بنده به عینه در این عملیات مشاهده کردم که جوانان و نوجوانان بی‌ادعا و مخلصانه تنها برای اعتلای عزت و شرف این کشور و اسلام پا به میدان گذاشتند تا دشمن را به نقطه هلاکت و نابودی برسانند.
پیشکسوت و راوی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس تصریح کرد: بنده به رغم آن که در انگلیس تحصیل می‌کردم، در اوایل پیروزی انقلاب به وطن خود بازگشته و سعی کردم در قالب گردان تکاور بوشهر ادای خدمت به این سرزمین کنم که در این ایام با شروع جنگ مواجه شدیم و در عملیات‌های مختلف به ویژه بیت‌المقدس و قبل از آن در دفاع جانانه مردم در خرمشهر حضور داشتم.
صمدی افزود: در قالب 2 لشکر مکانیزه، زرهی و گردان‌های مختلف به مقابله با رژیم بعث پرداختیم و هر چند بعد از 34 روز مقاومت رژیم بعث خرمشهر را به دست گرفت، اما در این 34 روز انواع ذلت و خواری نصیب این رژیم شد تا بعد از مدتی دوباره سرزمین مقدس خرمشهر به دامن کشور بازگشت و در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس موفق شدیم تا این نقطه از کشور را بازپس بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: بنده خود را متعلق به خرمشهر می‌دانم و همواره بر این اصل تاکید دارم که پرچم کشورم کفنم باشد و در خرمشهر مرا به خاک بسپارند.
راوی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس اضافه کرد: بهترین دوران عمرم در فتح‌الفتوح تاریخ این کشور سپری شده و امیدوارم نسل امروز به معنای حقیقی با روایت فتح خرمشهر آشنایی پیدا کرده و زمینه احساس غرور، عزت و عظمت واقعی در وجود آنها فراهم آید.
انتهای پیام/131/