خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 27 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهید رئیسی خادم مستضعفان جهان بود

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 03 خرداد 1403 - 19:30
تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی خادم ملت، خادم الرضا (ع)، خادم امت و اهل بیت (ع) و خادم مستضعفان جهان بود، گفت: ریاست جمهوری، برازنده کسی است که خادم ملت باشد.
رئيسي،شهيد،خادم،خدمت،انقلاب،آيت،جمهور،الله،اسلامي،مطهر،حرم،ك ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت - خادم الرضا (ع)، شهید آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدرشان در مسجد جامع شهرک سعدی شیراز با حضور تولیت حرم مطهر، استاندار فارس، امام جمعه شیراز و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت خادم الرضا (ع)، رئیس‌جمهور فقید، حضرت آیت الله رئیسی و جمعی از خدمتگزاران میهن اسلامی به پیشگاه مقدس حضرت بقیةالله الأعظم (عج) و نائب بر حق ایشان، مقام معظم رهبری و نیز امت اسلام و مردم داغدار ایران اسلامی گفت: عنوانی که مردم به شهید جمهور، رئیسی عزیز و هیأت همراهشان داده‌اند، شهدای خدمت است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت خدمت مخلصانه به مردم، گفت: شهید آیت الله رئیسی، خادم ملت، خادم الرضا (ع)، خادم اهل‌بیت (ع) و خادم مستضعفان جهان بود.
ایشان ظرف همین دو سال و نیم خدمت ریاست جمهوری خود، خدمتی که به عالم اسلام و خانواده‌های مظلوم فلسطینی، ملت پابرهنه یمن، عراق، سوریه و لبنان کرده است، خدمت کوچکی نیست.
این مراسم و صد‌ها مراسم مانند آن و حضور و بدرقه عظیم مردم تهران که خلق حماسه کرده و رکورد جدیدی از حضور را ثبت کردند، همه، استحقاق کسانی همچون آیت الله رئیسی و جمع پاک‌باخته همراه ایشان است.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: زمانی که به حرم مطهر شاهچراغ (ع) حمله شد، حقیقتا خون افراد بی‌گناهی در کنار این مضجع شریف، مظلومانه به زمین ریخته شد.
8 نفر در کنار حرم مطهر شهید شدند و خون‌هایشان بر زمین جاری بود.
همه این شهدا در پیشگاه الهی دارای آبرو و ارزش بوده و گلچین شدند.
ایام می‌گذرد، اولیای الهی در کنار هم قرار می‌گیرند و خداوند همه را یک‌جا گلچین می‌کند.
شهدا به اوج ملکوت پرواز می‌کنند.
افتخاری بالاتر از شهادت نیست.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ضمن بیان فضایل و مکارم اخلاقی رئیس جمهور فقید، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی، شخصیتی بسیار متواضع بود که در چهره ایشان اثری از عُجب، کِبر و ریا دیده نمی‌شد.
ایشان انسانی خستگی‌ناپذیر بود، همچنان‌که در پیام مقام معظم رهبری نیز آمده بود که رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناسد.
کلانتری گفت: در صحبتی که با این شهید عزیز در تشرف اخیرشان به شیراز داشتم، دریافتم که آیت‌الله رئیسی، رئیس محترم جمهور، با آیت‌الله رئیسیِ بیست سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد و همان انسان بی‌ریایِ بی‌تکبر بی غرور است.
افراد زیادی با نگاه‌های لیبرالیستی غربی به ایشان خرده می‌گرفتند که حضور بیش از حد در میان مردم برای رئیس جمهور، صلاح نیست، یا سفر‌های زیاد و نشست و برخاست با مردم، برای ایشان باعث کسر شأن است.
اما نگاه اسلام و انقلاب، صد درصد بر خلاف این دیدگاه‌ها است.
مردم نشان دادند، ریاست جمهوری برازنده کسی است که خادم ملت باشد و در خدمت مردم و مستضعفان و پابرهنگان باشد.
وی بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری آینده را برایمان روشن می‌کند و کسی‌که بر اساس این الگو حرکت کند، مناسب این ملت است.
کلانتری ضمن اشاره به مراسم باشکوه تشییع شهید آیت الله رئیسی، گفت: آمدن مسئولان بلندپایه‌ی بیش از 60 کشور جهان، برای ادای احترام و تشییع این شهید عزیز، بدین معناست که خدای متعال به خدمت خالصانه ایشان چنان برکتی داد که نه تنها داخل کشور و جهان اسلام و بلکه فراتر از آن، در فقدان ایشان ابراز تاسف کرده‌اند.
این برکت از جانب خدای متعال است.
تولیت حرم مطهر، شهادت رئیس جمهور فقید را ابتلا و آزمون الهی دانست و گفت: امروز مصیبت بزرگی برای کشور اسلامی رخ داده است، که از نگاه قرآن، نوعی آزمون است.
در آیه 155 سوره مبارکه بقره چنین آمده است: «قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مال‌ها و جان‌ها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان».
به لطف پروردگار و اراده او، و بصیرت مردم و رهبری‌های الهی امامین انقلاب، قدرت انقلاب اسلامی شکوفا شده و انقلاب از مرز‌های ایران فراتر رفته است، نه فقط در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان، گسترش یافته است.
ژاپن که یک کشور منفعل و افسرده‌ای است، و بر اثر سرکوب آمریکا، خاموش شده است، چندی پیش، مردم آن در خیابان‌های ژاپن با زبان فارسی، می‌گفتند مرگ بر اسرائیل.
اینها بیانگر فرامرزی بودن انقلاب اسلامی است.
کلانتری خاطرنشان کرد: بصیرت، بیداری، و تلاش برای بصیرت‌بخشی و آگاه‎سازی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین، به نسل جوان دارای اهمیت است.
حقایق بایستی بیان شود تا تمام حربه‌های شیطان شکست بخورد.
انتهای پیام/424