خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 27 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روز 230 طوفان‌الاقصی| جنایت در مسجد فاطمه الزهرا (س) - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 03 خرداد 1403 - 07:13
230 روز از جنگ غزه می گذرد و ارتش اشغالگر همچنان ناتوان از دستیابی به اهداف خود، به کشتار زنان و کودکان بی دفاع از شمال تا جنوب غزه ادامه می دهد.
غزه،اردوگاه،بمباران،ارتش،كودك،شهيد،شمال،اسرائيل،نفر،اشغالگر، ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت 230 روز از جنگ غزه، طولانی‌ترین نبرد در تاریخ اشغال فلسطین، بمباران و گلوله‌باران جنوب تا شمال این منطقه همچنان ادامه دارد و ارتش اشغالگر بی هدف هر نقطه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهد.
مردم بی دفاع غزه امروز نیز از ساعات بامدادی لحظه‌ای بدون صدای انفجار و پرواز جنگنده و پهپاد و حملات توپخانه‌ای سپری نکردند؛ خانه‌ها و مکان‌های اسکان آوارگان اصلی‌ترین بانک اهداف ارتش اسرائیل به شمار می‌رود و طی ساعات بامدادی نیز در 3 جنایت، دهها نفر شهید و زخمی شدند که بیشترشان زنان و کودک هستند.
در این میان اردوگاه جبالیا در شمال غزه نیز در محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد؛ اردوگاهی که از دو هفته پیش شاهد دور جدید حملات اشغالگران است؛ به گفته خبرنگاران و شاهدان عینی، دهها پیکر شهید در معابر و خیابان‌های این منطقه بر روی زمین افتاده و امدادگران امکان انتقال آن‌ها را در سایه بمباران شدید را ندارند.
مهمترین تحولات روز 230 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:
*******************************************************
05:10- نظامیان اسرائیلی: تفاوت زیادی میان جنگ در غزه و جنین وجود ندارد
چند نظامی رژیم اشغالگر که در تهاجم به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شرکت داشته‌اند به روزنامه یدیعوت احارانوت گفتند: «شرایطی که در جنین با آن مواجه بودیم تفاوت زیادی با اوضاع غزه نداشت».
یک منبع امنیتی اسرائیلی نیز به این روزنامه گفت: «هر زمان که از جنین باز می‌گردیم، گروههای جدیدی در آن‌جا تشکیل می‌شود و مجبوریم مدام در این اردوگاه دست به عملیات بزنیم».
04:00- 16 شهید از جمله 10 کودک در بمباران خانه‌ای در غزه
در بمباران یک آپارتمان مسکونی در محله الدرج در شهر غزه، تاکنون شهادت 16 نفر از جمله 10 کودک گزارش شده است.
03:40- یورش به بیمارستان العوده
نظامیان ارتش اسرائیل وارد بیمارستان «العوده» در شمال باریکه غزه شده و کادر درمان را مجبور به تخلیه بیمارستان کردند.
03:15- جنایت در مسجد فاطمه الزهرا در غزه
بامداد امروز همچنین مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) در محله «الدرج» در مرکز شهر غزه هدف حمله پهپادی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار گرفت.
این مسجد محل اسکان صدها تن از آوارگانی است که خانه خود را از دست داده‌اند.
در این حمله نیز تاکنون 9 نفر به شهادت رسیده‌اند که 5 تن از آن‌ها کودک هستند.
02:50-حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات
مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه‌ای از حمله پهپادی به یک «هدف حیاتی» در بندر امر الرشراش (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.
02:20- 10 شهید در محله الزیتون غزه
در پی بمباران محل اسکان آوارگان در محله الزیتون شهر غزه، تاکنون 10 نفر از جمله چند کودک به شهادت رسیده‌اند.
01:06- 8 شهید در بمباران خانه‌ای در اردوگاه النصیرات
در پی بمباران خانه‌ای متعلق به خانواده الشامی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، 8 نفر از جمله 4 کودک به شهادت رسیدند
00:05- محاصره اردوگاه جبالیا
در ادامه یورش ارتش اشغالگر اسرائیل به اردوگاه «جبالیا» در شهر غزه به عنوان بزرگترین اردوگاه نوار غزه، نظامیان این رژیم از چهار طرف اردوگاه را به محاصره در آورده‌اند.