خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 13 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورزشگاه آزادی در بین 20 ورزشگاه برتر جهان

تسنیم | ورزشی | شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 14:53
نام ورزشگاه آزادی در بین 20 ورزشگاه برتر جهان از نگاه یک سایت انگلیسی دیده می شود.
ورزشگاه،آزادي،جهان،ورزشگاهي،فوتبال،بازي،گيو،اسپورت،نمادين،رك ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری «گیو می اسپورت» انگلیس، زیبایی ورزشگاه‌های فوتبال در این است که هیچ‌کدام از آنها شبیه به هم نیستند و هر ورزشگاه چیزی متفاوت از هر گوشه‌ از جهان ارائه می‌کند؛ یک جو خروشان، آخرین فناوری و یا آرشیوی غنی از شب‌های تاریخی.
نیاز مداوم فوتبال به ورزشگاه‌های بزرگتر و بهتر منجر به برخی زیرساخت‌های نمادین، ویژگی‌های غیرمعمول و ایده‌های دیده نشده‌ای، شده است که به یک روند غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شده‌اند.
ورزشگاهِ هر تیم برای تصویر تیمی که درونش بازی می‌کند، حیاتی است و همچنین نقش مهمی در جامعه‌ای که در آن ساخته شده است، ایفا می‌کند.
در این گزارش نگاهی داریم به 20 ورزشگاه برتر فوتبال جهان در سال 2024 که برخی از بزرگترین و بهترین زمین‌ها مانند آنفیلدِ لیورپول و سانتیاگو برنابئوی رئال مادرید را در خود جای داده است.
عوامل تأثیرگذار در این رده‌‌بندی عبارتند از گنجایش ورزشگاه‌ها، میزان جذابیت آنها، نمادین بودن‌شان و جو ایجاد شده توسط هواداران در آنها.
در این رده‌بندی؛ ورزشگاه آزادی تهران در رده بیستم قرار دارد، ورزشگاهی که در سال 1971 میلادی با هزینه‌ای بالغ بر 343 میلیون پوند ساخته شد.
این ورزشگاه که گنجایشی 78 هزار و 116 نفری دارد، رکورد پذیرش 128 هزار تماشاگر در یک بازی را دارد.
«گیو می اسپورت» در توصیف ورزشگاه آزادی نوشته است: «سر و صدایی که هواداران در ورزشگاه آزادی می‌توانند در روز مسابقه ایجاد کند، ورزشگاهی که پس از انقلاب ایران به ورزشگاه آزادی تغییر نام داد، فراتر از این دنیاست.
این ورزشگاه نه تنها رکورد حضور بیشترین تعداد تماشاگر در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی (رقم قابل توجه 130 هزار نفر) را دارد، بلکه امکانات دیگری از جمله یک دریاچه بزرگ نیز دارد.
استقلال و پرسپولیس - دو باشگاه ایرانی - بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهند و در مواقع لزوم افتخار بازی در این ورزشگاه را با تیم ملی سهیم می‌‌شوند.
تبدیل شدن به ورزشگاهی تماماً صندلی شده به این معناست که ظرفیت کلی ورزشگاه باید کاهش یابد، اما با این وجود همچنان بیش از 78 هزار هوادار می‌توانند در جریان مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند.
بر اساس این رده‌بندی؛ ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو بهترین ورزشگاه حال حاضر جهان است و ورزشگاه‌های تاننهام و ومبلی به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای دارند.
رده‌بندی 20 ورزشگاه برتر جهان را در زیر مشاهده می‌کنید:
انتهای پیام/