خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهره برداری از 2 پیست برای جذب گردشگر

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 20:30
فرماندار شهرستان سرعین از بهره برداری 2 پیست اسکی آلوارس و اوجور برای جذب مسافران و گردشگران در سرعین خبر داد.
سرعين،پل،شهرداري،گردشگران،كمربندي،احداث،اعتبارات،گردشگري،شهر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، باقر باقرزاده عصر امروز در جریان بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پل کمربندی سرعین، اظهار داشت: با شروع فصل کاری و در آستانه ورود گردشگران فعالیت‌های عمران شهری، روستایی در این شهرستان گردشگرپذیر سرعت گرفته تا ما بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنیم.
وی از سرعت گرفتن اجرای پروژه‌های گردشگری بخش خصوصی در این شهرستان در آستانه فصل تابستان خبر داد و تصریح کرد: در منطقه ورگه‌سران سرعین پل معلق شیشه‌ای سه طبقه در حال احداث است که برای دسترسی به این منطقه نمونه گردشگری از 2 راه جداگانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا تردد ایمنی را در این مسیر شاهد باشیم.
فرماندار شهرستان سرعین، گفت: با توجه به اتصال روستاهای اوجور و لاتران به این منطقه گردشگری و پل معلق، سعی شده تا در 2 ضلع غربی و شرقی مسیر دسترسی ایمن و جداگانه آماده شود تا گردشگران به راحتی بتوانند تردد خود را انجام دهند.
باقرزاده به احداث پل کمربندی شهر سرعین برای تعدیل بار ترافیکی داخل شهر اشاره کرد و افزود: شورا و شهرداری برای احداث این پل تلاشی جدی انجام می‌دهند تا فاز اول آن به سرعت عملیاتی و اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پل و تکمیل رینگ کمربندی، امیدواریم تردد کم حجمی را در داخل شهر شاهد باشیم و بتوانیم ترافیک هسته مرکزی شهر را به ویژه در فصل گردشگری به این نقطه منتقل کنیم.
فرماندار شهرستان سرعین با قدردانی از همراهی استاندار و نمایندگان استان در اجرایی شدن این پروژه از اواخر سال گذشته اضافه کرد: در اجرای این پروژه به عنوان پل عظیمی که در شمال‌غرب کم‌نظیر است، منابع اعتباری از ردیف‌های ملی نیاز است که با پیگیری نمایندگان استان انتظار می‌رود مشکل اعتباری این طرح برطرف شود.
باقرزاده از احداث 2 پیست اسکی آلوارس و اوجور برای جذب گردشگران به ویژه در فصول غیرپیک خبر داد و بیان کرد: در کنار این پروژه‌ها سعی می‌کنیم تا از سایر ظرفیت‌ها به ویژه برگزاری جشنواره‌های گردشگری استفاده کنیم تا در زمان غیرپیک ماندگاری مسافران افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: 500 میلیون تومان اعتبار از ردیف اعتبارات شهرستان برای برگزاری جشنواره زمستانی سرعین پیش‌بینی شده تا با همراهی شورا و شهرداری امسال بتوانیم این جشنواره را برای جذب گردشگران و مسافران در فصل پاییز و زمستان انجام دهیم.
شهردار سرعین نیز در این بازدید، تصریح کرد: از 16 فروردین سرعت اجرای پل کمربندی سرعین بیشتر از گذشته بوده و به‌زودی این پروژه به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود.
صاحبعلی رام گفت: لوپ این پل 450 متر و ارتفاع آن 27 متر است که جز پل‌های منحصربه فرد شمال‌غرب کشور است که قطعا با جذب اعتبارات ملی و استانی می‌توانیم این پروژه را در مدت زمان تعیین شده تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.
وی از تحقق 100 درصدی اعتبارات شهرداری در 2 سال اخیر خبر داد و افزود: سال گذشته 220 میلیارد تومان بودجه شهرداری به صورت 100 درصد تحقق یافت و امسال نیز سعی ما بر این است تا 100 درصد بودجه شهرداری را تحقق داده و تمامی پروژه‌های زیربنایی را به سرانجام برسانیم.
شهردار سرعین از ادامه سنگ‌فرش معابر شهری سرعین به عنوان یک برند خاص در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل حضور گردشگران تا قبل از تیرماه، محدوده باقیمانده سنگ‌فرش معابر شهری سرعین تکمیل و این پروژه در اختیار اهالی و گردشگران قرار می‌گیرد.
رام اضافه کرد: امسال بودجه 500 میلیارد تومانی برای شهرداری سرعین در نظر گرفته شده که امیدواریم در کنار اجرای پل بزرگ کمربندی سرعین این اعتبارات تحقق پیدا کند.
وی از توسعه فضای سبز و آماده واگذاری 30 هکتار زمین برای احداث پارک جنگلی در سرعین خبر داد و بیان کرد: موافقت‌نامه‌ای بین شهرداری و راه و شهرسازی به امضا رسیده تا با تحویل این زمین، عملیات اجرایی آغاز شود.
شهردار سرعین گفت: روشنایی معابر شهری، زیباسازی و نصب المان از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری سرعین است که در ورودی شهر لباس محلی عشایر منطقه طراحی و نصب شده و سایر المان‌ها نیز تا قبل از ورود گردشگران نصب می‌‌شود.
رام تصریح کرد: با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا و اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار پل کمربندی سرعین اجرایی و عملیاتی خواهد شد که با تعدیل پیش‌بینی می‌شود بیش از 800 میلیارد تومان اعتبار برای احداث این پل هزینه شود.
شهردار سرعین به ارتقای شاخص شهرداری سرعین نیز اشاره کرد و گفت: درجه شهرداری سرعین از 6 به هفت ارتقا یافته که قطعا در توزیع اعتبارات و جذب نیرو این ارتقای جایگاه شهرداری سرعین بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.
انتهای پیام/131/