خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خودکفایی کامل در نیازهای صنعت پتروشیمی تا 4 سال آینده

تسنیم | اقتصادی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 19:31
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پترشیمی گفت: مصمم به داخلی سازی تمام نیازهای صنعت پتروشیمی هستیم و تا 4 سال آینده به خودکفایی کامل می رسیم.
پتروشيمي،شركت،سازندگان،صنعت،صنايع،ساخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: مصمم به داخلی سازی تمام نیازهای صنعت ارزش آفرین پتروشیمی هستیم و تا 4 سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.
وی ادامه داد: طرح های پتروشیمی مختلفی در سطح کشور فعال هستند و سازندگان ایرانی می توانند بسیاری از نیازهای این طرح ها را در راستای جهش تولید تامین کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی برای انتقال دانش فنی، بومی سازی و توسعه فناوری های نوین می تواند منجر به تحقق برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه صنعت پتروشیمی شود.
شاهمیرزایی با بیان این که برای کالاهای ساخت بار اول شرکت های ایرانی باید فعال تر شوند، گفت: طرح ها و مجتمع های پتروشیمی بزرگترین بازار برای سازندگان ایرانی به شمار می روند.
شاهمیرزایی به راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.
وی تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است.
انتهای پیام/