خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضوابط اهدای جوایز نقدی به حافظان قرآن کریم اعلام شد

تسنیم | فرهنگی و هنری | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 18:53
بر اساس مصوبه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم بودجه دو میلیارد تومانی به دارندگان مدرک حفظ عمومی قرآن اختصاص یافت که این مبلغ در دهه ولایت به دارندگان این مدارک اهدا خواهد شد.
حفظ،جزء،مدرك،نفر،حافظان،قرآن،دريافت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بر اساس مصوبه ستاد حفظ راهبردی قرآن کریم بودجه‌ای حدود دو میلیارد تومان از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص اهدای جوایز به دارندگان مدرک حفظ عمومی در اواخر سال گذشته اختصاص یافت که این مبلغ در دهه ولایت امسال یعنی فاصله اعیاد قربان تا غدیر به قید قرعه به دارندگان مدرک حفظ عمومی قرآن اهدا می‌شود.
این هدایا از 500 هزار تومان تا شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است که اوایل تیرماه بین 313 نفر از حافظان یک جزء، 111 نفر از حافظان دو جزء، 114 نفر از حافظان چهار جزء و از حفظ پنج جزء تا حفظ کل به ازای هر جزء به 72 نفر تقسیم خواهد شد.
این قرعه‌کشی به صورت نرم‌افزاری انجام می‌شود.
کسانی که قبلاً مدرک درجه یک تا سه حفظ تخصصی قرآن کریم را دریافت کرده باشند نمی‌توانند این مبالغ را دریافت کنند.
این هدایا ویژه کسانی است که در طول این مدت پیشرفتی در حفظشان ایجاد شده باشد و از مزایای حفظ، کمتر استفاده کرده باشند.
در حال حاضر برگزاری دوره نوزدهم این آزمون ادامه دارد و طبق آنچه که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است، هدف از برگزاری این آزمون‌ها ارائه تسهیلات و خدمت‌رسانی به افرادی است که موفق به دریافت مدرک شرکت در آن شده‌اند، به عنوان مثال تسهیل در امور استخدامی آنها از جمله این خدمات خواهد بود.
انتهای پیام/