خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 17:12
امام جمعه سمنان با اشاره به اقدامات دولت های اسلامی و غیراسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، این مهم را نشان دهنده شکل گیری اجماع جهانی علیه رژیم اشغالگر قدس دانست.
رژيم،سمنان،اشاره،غاصب،جنايات،صهيونيستي،جهاني،مطيعي،حج،وحدت،ج ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هته سمنان در مصلای بزرگ حرت امیرالمؤمنین سمنان اظهار داشت: جدای از اقدامات کشورهای اسلامی، برخی کشورهای غیراسلامی دنیا نیز در حمایت از مردم مظلوم غزه و در محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، روابط اقتصای و دیپلماتیک خود را با این رژیم جعلی و غاصب قطع کرده‌اند و این موضوع مقدمه‌ای برای شکل‌گیری یک اجماع جهانی علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس است.
وی با بیان اینکه با گذشت هفت ماه از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و فلسطین، ابعاد این جنایات و البته توخالی بودن تبلیغات نظامی و سانسورهای خبری این رژیم جعلی در منطقه برای جهانیان روشن شد تصریح کرد: اقدامات کشورهای دنیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی، مقدمه و نشانه وحدت جهانی علیه این رژیم کودک‌کش است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به برخی مصادیق شکل‌گیری وحدت جهانی علیه صهیونیست‌ها گفت: واکنش‌های بین‌المللی از جمعه‌های خشم و نفرت کشور‌های اسلامی گرفته تا اعتراضات دانشجویی کشور‌های غیر اسلامی و قطع و یا محدودیت روابط سیاسی و اقتصادی برخی کشور‌ها از جمله ترکیه با رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد که دنیا به سمت وحدت علیه جنایات این رژیم کودک‌کش پیش می‌رود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی همچنین از پیوستن کشور‌های غیر اسلامی به کارزار پیگیری پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی لاهه و گسترش فعالیت‌های محور مقاومت به عنوان دیگر جلوه‌های شکل‌گیری اجماع جهانی علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه یاد کرد.
وی افزود: به عنوان دیگر شاهد ادعای شکل‌گیری اجماع جهانی علیه صویونیست‌ها می‌توان به فعالیت گردان‌های الاشتر بحرین و حملات پهبادی آنان به مواضع صهیونیست‌ها اشاره کرد که این مهم بیانگر گسترش نیرو‌های محور مقاومت در منطقه است.
خطیب نماز جمعه سمنان به درپیش بودن موسم حج امسال و فرمایشات مقام مظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج اشاره و خاطرنشان کرد: نسل‌کشی و جنایات رزیم صهیونیستی موجب شد مقام معظم رهبری،حج امسال را به عنوان "حج برائت" نامگذاری کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی به اقدام‌های اقتصادی و دیپلماتیک ترکیه و کلمبیا علیه رژیم غاصب صهیونیستی در هفته‌های اخیر اشاره و ابراز امیدواری کرد که با موج ایجاد شده علیه رژیم اشغالگر قدس در دنیا، امسال وحدت جهانی در مخالفت با این رژیم غاصب شکل بگیرد.
وی به دستور مقام معظم رهبری به نمایندگان ولی فقیه در استان‌های کشور مبنی بر حضور آنان در بین مردم و پیگیری مشکلات آنان در دیدارهای مردمی اشاره و بیان کرد: اگر چه نماینده ولی فقیه در استان مسئولیت اجرایی ندارد، اما می‌تواند از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات مردم قرار گیرد و آنها را با مسئولان درمیان گذاشته و پیگیری کند.
امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به سر اخیر خود به شهرستان میامی و بررسی مشکلات مردم در این سفر، گزارشی از این سفر چند روزه به مردم ارائه کرد.
بزرگداشت روز دختر، روز پاسداشت زبان فارسی روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، روز بسیج سازندگی و هفته هلال احمر دیگر موضوعاتی بود که حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مطیعی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سمنان به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/363/