خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دنیا باید امروز چهره واقعی آمریکا را بشناسد

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 15:53
امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز باید گفت "مرگ بر آمریکا"، زیرا شاهد هستیم که ارتش آمریکا دانشجویان و اساتید را به شکل فجیعی بازداشت می کند و دنیا باید متوجه شود که این چهره واقعی آمریکاست.
بهشت،معظم،تاكيد،حج،خداوند،جمعه،اصفهان،اشاره،ميردامادي،شيطان، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به بیانات مقام معظم رهبری درباره حج اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حج امسال، حج برائت است و حجاج امسال باید حضرت ابراهیم (ع) را در خاطر داشته باشند که چگونه بت‌ها را شکست و خدا را زنده کرد.
وی افزود: ما در مناسک حج به شیطان سنگ می‌زنیم و امروز نباید فراموش کنیم که آمریکا همان شیطان بزرگ است.
امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر لزوم بازگویی جنایات رژیم منحوس صهیونیستی خاطرنشان کرد: امسال باید جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت غزه بازگو شود؛ امروز ملت‌ها در مقابل حکومت‌ها بیدار شده‌اند و هزاران دانشجو علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده‌اند و این بشارت بزرگی است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم بیداری ملت‌ها، گفت: رهبر معظم انقلاب مدتی قبل فرمودند که ملت‌ها باید بیدار شوند؛ امروز باید گفت "مرگ بر آمریکا" زیرا شاهد هستیم که ارتش وحشی آمریکا دانشجویان و اساتید را به شکل فجیعی بازداشت می‌کند و دنیا باید متوجه شود که این چهره واقعی آمریکاست.
میردامادی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و فرا رسیدن دهه کرامت گفت: حضرت معصومه(س) زمانی که بیمار شدند توصیه کردند که ایشان را به قم منتقل کنند و شاید آگاه بودند که این شهر روزی مانند خورشید، خواهد درخشید؛ همان طور که شاهد بودیم امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و هزار دانشمند از این شهر مقدس ظهور کرده‌اند.
وی با اشاره به لزوم کمک به فقرا در دهه کرامت، گفت: در این ایام باید کمک به فقرا و مریض‌هایی که توانایی پرداخت هزینه‌های درمان خودشان را ندارند، مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد و همچنین مسئولین باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد چون بهبود وضعیت معیشت مردم، بزرگترین وظیفه مسئولین است.
امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های اول نماز جمعه مردم اصفهان را به رعایت تقوای الهی فرا خوانده و گفت: تقوا کلید بهشت است و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که بهشت از آن کسانیست که خود را در مقابل وسوسه‌های شیطان محافظت می‌کنند و حتی در خلوت از خداوند می‌ترسند.
وی با اشاره به نعمت‌های بهشتی تاکید کرد: پیامبر (ص) درخصوص نعمت‌هایی بهشت می‌فرمایند بهشت از آنچه تصور می‌کنید بالاتر است، در این راستا خداوند در سوره انسان تاکید کرده است که غلام‌هایی در بهشت اطراف و تحت امر شما هستند.
پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند انسان‌ها در بهشت از تمامی فرشتگان برتر هستند.
میردامادی با بیان اینکه نعمت‌های معنوی بهشتی از نعمت‌های مادی بالاتر است، گفت: در این راستا قرآن کریم تاکید کرده است زمانی که به سمت بهشت می‌روید درها به سمت شما باز می‌شود و ملائکه به شما احترام می‌کنند بر همین اساس در بهشت هیچ‌گونه دشمنی، جنگ و بدی اثری نخواهد بود.
وی ادامه داد: هرچه در کسب تقوا کوتاهی کنیم ضرر خواهیم کرد، زیرا در قرآن کریم تاکید شده است متقین در دنیا اهل احسان بودند و آخرت خداوند هرچه بخواهند به آن‌ها عطا خواهد کرد.
انتهای پیام/170