خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست انگلیس از اعضای ناتو برای افزایش بودجه نظامی

تسنیم | بین‌الملل | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 13:49
وزیر امور خارجه انگلیس از کشورهای عضو ناتو خواست تا بودجه نظامی خود را فراتر از هدف این ائتلاف نظامی و به 2.5 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.
ناتو،كامرون،بريتانيا،اتحاد،ايالات،متحده،آلمان،نظامي،كشورهاي

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه دی سایت آلمان، "دیوید کامرون"، وزیر امور خارجه بریتانیا از کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو خواست هزینه‌های نظامی خود را به 2.5 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.
به گفته کامرون، به‌ویژه با توجه به جنگ روسیه در اوکراین، اتحاد دفاعی غرب باید سخت‌تر و قاطع‌تر شود.
وی تاکید کرد: تهاجم غیرقانونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشان داد که عملکرد خیلی دیر و ناکافی تنها یک متجاوز را تشویق می کند.
ناتو باید از دشمنان خود، از جمله در همکاری و نوآوری، پیشی بگیرد.
بر اساس گزیده‌های این سخنرانی، کامرون همچنین می‌خواهد شراکت‌های قدیمی بریتانیا، از جمله ائتلاف جی هفت از بزرگترین کشورهای صنعتی و اتحاد اطلاعاتی Five Eyes، متشکل از بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا را تقویت کند.
اما وزیر خارجه انگلیس همچنین می خواهد اتحادهای جدیدی مانند اتحاد نظامی Aukus با ایالات متحده و استرالیا را که در سال 2021 تأسیس شد، ترویج کند.
در نشست ولز در سال 2014، اعضای ناتو متعهد شدند که دو درصد از تولیدات اقتصادی خود را صرف دفاع کنند.
با توجه به جنگ در اوکراین، ایالات متحده مدتهاست که تأکید می کند که این حد پایین ترین است.
با این حال، اکثر کشورهای عضو ناتو همچنان در حال کار برای رسیدن به مرز دو درصد هستند.
"بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان سال گذشته هشدار داد که این هدف "برای اکثر اقتصادها فوراً قابل دستیابی نخواهد بود." آلمان می خواهد امسال برای اولین بار به این هدف دست یابد.
انتهای پیام/