خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روایت سرمربی پارادوومیدانی از مرگ ناگهانی یک قهرمان

مشرق | ورزشی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 12:30
سرمربی تیم پارادوومیدانی ایران از مرگ ناگهانی یکی از قهرمان این رشته سخن به میان آورد و گفت: او فقط ۱۰ روز با بیماری دست‌وپنجه نرم کرد و متاسفانه درگذشت.
رشيد،ايران،پاريس،مسابقات،كسب،مسجدي،ورزشكار،طلاي،جهاني

به گزارش مشرق، بهمن رضایی سرمربی تیم پارادوومیدانی ایران در خصوص درگذشت یکی از شانس‌های طلای ایران در بازی‌های پارالمپیک، پاریس اظهار داشت: رشید مسجدی یکی از ورزشکاران منظم و با اخلاق ایران بود.
فوت ناگهانی وی یک ضایعه بزرگ برای ورزش پارالمپیکی ایران است چون او از شانس‌های اصلی کسب نشان طلا برای کاروان ما در پاریس بود.
البته تمام شهرت مسجدی به قهرمانی و رکوردشکنی نبود بلکه آنچه مسجدی را به یک ورزشکار متمایز تبدیل کرده بود، نظم در اردو و اخلاق بسیار خوب این ورزشکار اصفهانی بود.
سرمربی پارادوومیدانی، ادامه داد: درگذشت او ناگهانی بود.
ما برای این ورزشکار تمام مراحل اعزام به ژاپن را انجام داده بودیم تا در مسابقات جهانی پارادوومیدانی شرکت کند اما متاسفانه سرنوشت به گونه دیگر برای وی و ورزش ما رقم خورد.
رشید از یکسال گذشته در چند اردو حضور داشت و در مسابقات جهانی پاریس و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به میدان رفت و موفق شد رکورد جهان را در کلاس F۵۳ ارتقا دهد.
او در این یکسال هیچ مشکلی نداشت، اما به یکباره به خاطر یک زخم در زبان، به پزشک مراجعه کرد.
رضایی با ابراز تاسف از مرگ ناگهانی دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، گفت: مرتب با مربی وی در اصفهان ارتباط داشتم و اصلا مشکلی نداشت.
۱۰ روز پیش زبان رشید، زخم شده بود که پزشکان روی آن جراحی انجام دادند.
بعد از سه روز رشید برای کشیدن بخیه‌ها به پزشک مراجعه می‌کند که مشخص شد ریه او نیز آب آورده که در نهایت مرگ این قهرمان عزیز ما را به همراه داشت.
وی، گفت: رشید در مسابقات جهانی پارادوومیدانی پاریس موفق شد با پرتاب ۸ متر و ۷۳ سانتی‌متر ضمن کسب عنوان عنوان قهرمانی سهمیه المپیک را برای ایران کسب کند و به دنبال آن بود تا با رکورردشکنی به مدال طلای پارالمپیک برسد.
مرحوم رشیدی که افتخارات زیادی را در رشته پرتاب‌وزنه در مسابقات مهمی چون پاراآسیایی، پیکارهای پارادوومیدانی جهان و آسیا کسب کرده بود، روز گذشته (پنجشنبه) دار فانی را وداع گفت.