خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

170 میلیمتر بارندگی در کاشمر/قطعی آب شرب 10 روستا در کلات

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 11:12
فرماندار کاشمر از 170 میلیمتر بارندگی در سال زراعی 1403 خبر داد و گفت:این حجم از بارندگی در 30 سال گذشته در شهرستان کاشمر بی سابقه بوده است.
آب،كاشمر،بارندگي،شهرستان،ميليمتر،روستا،حجم،مديريت،كلات،سيلاب ...

حجت‌الله شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشمر با بیان اینکه ما عمده بارش‌های شهرستان کاشمر حدود ساعت 2 ظهر روز گذشته بود، اظهارداشت: کمتر از نیم ساعت حدود 42 میلیمتر حجم بارندگی داشتیم که این حجم از بارندگی در 30 سال گذشته بی‌سابقه بود.
وی همچنین با اعلام اینکه 80 میلیمتر بارندگی در اردیبهشت ماه داشتیم که در 35 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: حجم کل بارندگی‌ها امسال 170 میلیمتر در کاشمر بوده که این هم نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.
فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: روز گذشته همزمان با بارش، در واقع طوفان با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت و همچنین تگرگ را نیز تجربه داشتیم که تنها روستای گندمبر که از مسیر شهرستان فیض آباد عبور می‌کند دچار سیلاب شد.
شریعتمداری در خصوص خسارت‌ها نیز گفت: تعدادی درخت آسیب دید و مقداری از زمین نیز فرونشست، همچنین به دیوارهای گلی و آجری در سطح شهرستان آسیب دید و در روستای مغان دو تخریب منزل مسکونی و نفوذ آب به خانه و مغازه نیز داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امسال مشکل کم‌آبی قابل ملاحظه‌ای را داشتیم و خدارو شکر با این بارش‌ها و با مدیریت ستاد مدیریت بحران که از دو شب قبل با حضور معاون عمرانی استاندار افتتاح شد، مشکلات آب استان رفع می‌شود.
شریعتمداری گفت: جلسه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشمر همچنان ادامه دارد و همه دستگاه‌ها از جمله اورژانس، آتش نشانی، شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق و شرکت گاز، هلال احمر و همچنین شبکه بهداشت و درمان، بخشداری‌ها، پلیس راهنمایی، نیروی انتظامی و پلیس راه آمادگی کامل را داریم.
بارندگی بیش از 40 میلیمتر در شهرستان کلات
علی صلاحی، فرماندار کلات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از چهارشنبه عصر بیش از 40 میلی‌متر بارندگی داشتیم به نوعی باعث سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در سطح شهرستان‌ نیز شد.
وی ادامه داد: با توجه به منطقه کوهستانی بودن و شرایط جاری‌شدن سیلاب در این شهر خسارت جزئی به زیرساخت‌ها وارد شد، این در حالی است که به دلیل افزایش حجم آب در مسیر آبریزها شاهد مسدود شدن 20 روستا و قطعی آب شرب 10 روستا شدیم.
صلاحی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم امروز آب شرب این روستاها برقرار شود و با توجه به اینکه برق 6 روستا نیز قطع شده بود مشکل قطعی برق رفع شد به جز یک روستا که راه آن مسدود است.
فرماندار کلات در خصوص میزان خسارت به باغات و محصولات کشاورزی اظهار داشت: خسارت زیادی نداشتیم، اما بعد از بررسی اعلام خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: بحث انتخابات نیز بسیار جدی برنامه‌ریزی و مدیریت شده و برای بازگشایی محورهای روستایی دستگاه‌های کمک رسان کردند تا تمامی راه‌ها باز شود و مشکلی برای بحث انتخابات نداشته باشیم.
انتهای پیام/282/