خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشرفت بیش از 90 درصدی بهسازی معابر بافت تاریخی بوشهر

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 11:12
معاون عمرانی شهرداری بوشهر با اشاره به پیشرفت 90 درصدی بهسازی معابر بافت تاریخی بوشهر گفت: 52 هزار متر مربع معابر بافت تاریخی بوشهر در 4 محل این مجموعه سنگ فرش می شود.
بوشهر،بافت،معابر،بهسازي،تاريخي،قديم،شهرداري

محمدحسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه شهرداری بوشهر قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال طرح‌های مهم عمران شهری بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
وی، بافت تاریخی بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهر دانست و بیان کرد: این بافت که قدمت آن به بیش از 2 قرن می‌رسد از ظرفیت‌های مهمی تاریخی کشور، استان و شهر بوشهر محسوب می‌شود.
معاون عمرانی شهردار بوشهر بازسازی و بهسازی معابر بافت تاریخی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این مجموعه شامل 4 محله دهدشتی، کوتی(شیخ سعدون)، بهبهانی‌ها و شنبدی است که بازسازی زیرساخت‌های آن مورد توجه قرار گرفته است.
محمدی، از پیشرفت بیش از 90 درصدی بهسازی معابر چهار محل بافت قدیم بوشهر خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی بهسازی معابر چهار محل، در ادامه پروژه سنگ فرش بافت قدیم بوشهر با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است.
از 52 هزار متر مربع معابر بافت تاریخی شهر، 43 هزار و 750 متر مربع تاکنون توسط شهرداری بوشهر بهسازی و سنگ فرش شده است.
معاون عمرانی شهرداری بوشهر با تأکید بر اینکه از کل معابر بافت قدیم بوشهر، «گذر فدک» توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه بهسازی و سنگ فرش معابر چهار محل قدیم بوشهر با پیشرفت بیش از 90 درصدی توسط معاونت عمرانی شهرداری بوشهر، به مراحل پایانی خود رسیده است.
پروژه سنگ‌فرش محلات بافت تاریخی بوشهر با سرعت قابل قبولی در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل شود.
انتهای پیام/190