خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتخابات الکترونیک در تهران/ دستگاه رأی‌گیری قابل هک نیست - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 10:12
رئیس ستاد انتخابات استان تهران در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه تهران و ورامین تمام الکترونیک است و دستگاه های تمام الکترونیک اخذ رأی قابل هک شدن نیست.
رأي،الكترونيك،اخذ،انتخابات،تهران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، سید عباس جوهری، با اشاره به امنیت بالای دستگاه‌های اخذ رأی در دومین مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود و دستگاه اخذ رأی الکترونیک ارتباط اینترنتی ندارد، پس هک نیز نمی‌شود.
وی افزود: کارت تعرفه امنیت دارد و مردم مطمئن باشند که کسی از آرای شخصی آ ن‌ها مطلع نمی‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دستگاه تمام الکترونیک اخذ رأی با جایی ارتباطی ندارد و اطلاعات درونش ذخیره می‌شود.
جوهری در پایان خاطرنشان کرد: صرف ارائه کد ملی برای رأی دادن در مرحله دوم کافی نیست و رأی دهنده باید یکی از پنج مدرک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت) را همراه داشته باشد؛ چرا که مدارک رویت و اسکن شده و پس از احراز هویت، فرد می‌تواند رأی دهد.
انتهای پیام/