خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ادای احترام شاعران رضوی به شهید سلیمانی

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 09:30
جمعی از شاعران بیست و نهمین جشنواره شعر رضوی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید سلیمانی ادای احترام کردند.
كرمان،جشنواره،نهمين،رضوي،شعر،شاعران،شاعر،سليماني،حاج

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عصر روز گذشته جمعی از شاعران رضوی که به منظور حضور در بیست‌ و نهمین جشنواره شعر رضوی به کرمان پایتخت مقاومت اسلامی سفر کردند و با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدای آرمیده در این مکان به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.
محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حضور شاعران بیست‌ و نهمین جشنواره شعر رضوی در جوار مزار مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: آغاز به‌کار بیست‌ و نهمین جشنواره شعر رضوی با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) همزمان شده است.
وی با بیان اینکه بیست و نهمین سالی است که توفیق برگزاری این جشنواره نصیب مردم کرمان شده است، گفت: آغاز این برنامه‌ها با تجدید میثاق شاعران با شهدا و شعرخوانی در جوار مزار شهید سلیمانی همراه بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بیست‌ و نهمین جشنواره شعر رضوی، بیان کرد: برنامه مردمی افتتاحیه بیست‌ و نهمین جشنواره شعر رضوی در حسینیه مرحوم حاج ماشاءالله خدادادپور(پیرغلام حسینی و شفا یافته آن حضرت) و اختتامیه این جشنواره فردا در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تلاش شده تا در برگزاری این برنامه‌ها خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی داشته باشیم، ادامه داد: در آیین اختتامیه بیست‌ و نهمین جشنواره شعر رضوی 6 شاعر برگزیده و 6 شاعر قابل تقدیر خواهیم داشت و در مجموع از 12 شاعر تقدیر خواهد شد.
روحی با اشاره به اینکه اتفاق جدیدی که در جشنواره امسال رقم خورده این است که برای نخستین بار از سه نفر از خادمان امام رئوف به صورت ویژه در تقدیر خواهد شد، افزود: 20 نفر از شاعر برتر سراسر کشور در کرمان مهمان ما بوده و این شاعران جمعه شب در ضیافتی مهمان استاندار کرمان هستند.
انتهای پیام/511/