خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز دور دوم انتخابات در 15 استان برای انتخاب 45 نماینده

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 09:30
مردم آگاه ایران اسلامی از ساعت 8 صبح امروز جمعه در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق های رأی می روند تا سرنوشت 45 کرسی باقیمانده مجلس را تعیین کنند.
مرحله،انتخابات،مجلس،رأي،حوزه،انتخابيه،شعبه،گنبدكاووس،اخذ،برگزار

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 11 اسفند 1402 برگزار شد که 245 نفر به مجلس راه یافتند.
90 نامزد برای 45 کرسی باقی مانده مجلس امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند.
مردم آگاه ایران اسلامی از ساعت 8 صبح امروز جمعه در مرحله دوم انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی می‌روند تا سرنوشت این 45 کرسی را تعیین کنند.
در این میان، 11 هزار و 500 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات وجود دارد که 65 درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است.
حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، 22 حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.
انتخابات در مرحله دوم در 8 حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
متولدین 21 اردیبهشت 1385 به قبل می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در هر حوزه‌ای رأی دهند.
کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رأی داده باشند، فقط در همان حوزه می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند.
متولدین 21 اردیبهشت 1385 به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.
آغاز اخذ رأِی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تکلیف آخرین حوزه انتخابیه و هفتمین نماینده‌ای که قرار است از استان گلستان راهی مجلس دوازدهم شود، امروز توسط مردم گنبدکاووس مشخص می‌شود.
بیش از پنج هزار نفر در قالب هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی مرحله دوم انتخابات را برگزار می‌کنند.در مرحله اول بیش از 130 هزار و 85 نفر از واجدین شرایط که شامل تقریبا نیمی از واجدین بود پای صندوق‌های رای آمده بودند و امروز قرار است که از بین دو نامزد این مرحله، یکی از آنان وکالت مردم را در مجلس شورای اسلامی برعهده بگیرد.
برای این مرحله از انتخابات 230 شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده که شامل 203 شعبه شهری و 27 شعبه در روستاهای بخش مرکزی و 27 شعبه در بخش داشلی‌برون است.
در حال تکمیل