خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روز 217 طوفان الاقصی|نتانیاهو: صدها سرباز از دست داده‌ایم - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 07:13
جنگ در غزه در حالی به 7 ماهگی خود نزدیک می شود که بمباران مناطق شمالی غزه تشدید شده و اشغالگران به شکل دیوانه وار خانه های مسکونی شهر غزه را هدف قرار می دهند.
اسرائيل،غزه،ارتش،قرار،باتري،اشغالگر،هدف،جباليا،رفح،نتانياهو، ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 217 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در شرایطی که جامعه جهانی نگران از یورش زمینی ارتش اشغالگر به شهر رفح است؛ مقامات اسرائیلی همچنان به حمله به این شهر مملوء از جمعیت آوارگان اصرار دارند و از سوی دیگر اختلافات نمایشی تل آویو و واشنگتن نیز در صدر اخبار قرار دارد.
در این میان جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش اسرائیل از اواخر شب گذشته تا ساعات بامدادی چندین خانه مسکونی در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه و همچنین اردوگاه جبالیا در شمال غزه را هدف قرار دادند.
در حوزه تحولات سیاسی نیز منابع مصری اعلام کردند که هیأت‌های مذاکره کننده حماس و رژیم اسرائیل بدون حصول نتیجه‌ای قاهره را ترک کرده‌اند.خبرگزاری آناتولی نوشت که دو طرف برای مشاوره با رهبران خود از مصر خارج شده‌اند.
کاربران محترم مهمترین تحولات دویست و هفدهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:
****************************************
بمباران خانه‌ای در رفح و افرادی که به دنبال پیکر عزیرانشان می‌گردند
.
رئیس اسبق شاباک: هیچ زمانی اوضاع اسرائیل را تا این حد ناامیدکننده ندیده بودم
یعقوب بیری، رئیس اسبق سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک/شین بت) در انتقاد صریح از نتانیاهو گفت: دولت اسرائیل رهبری که بتواند به نگرانی‌ها و سؤالات مردم پاسخ دهد، ندارد.
او گفت:من به خاطر نمی‌آورم که اسرائیل در شرایطی به اندازه وضعیتی که اکنون از آن به سر می‌برد، شکننده و ناامید کننده بوده باشد.
حزب‌الله خودروهای نظامی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد
مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد کرد که با گلوله‌های توپخانه، ماشین‌آلات نظامی ارتش اشغالگر اسرائیل را در منطقه مرزی «المالکیه» به طور دقیق مورد هدف قرار داده است.
بمباران اردوگاه جبالیا
جنگنده‌های ارتش اشغالگر چندین مرتبه منطقه «التوبه» در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.
حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی عوودا در فلسطین اشغالی
مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه هوایی عوودا در فلسطین اشغالی را شامگاه پنج‌شنبه با پهپاد مورد هدف قرار داده است.
نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم
بنیامین نتانیاهو، در گفت‌و‌گو با شبکه سی ان ان با اذعان به تلفات ارتش اشغالگر اسرائیل در غزه، گفت: «صدها سرباز را از دست داده‌ایم».
کودک اهل غزه که از سر گرسنگی باتری ساعت بلعیده بود
دکتر خالد الشموسی پزشک عمانی که در غزه به سر می‌برد، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از یک دختربچه و یک باتری که در شکم او پیدا کرده بود، نوشت: «این یک باتری است که با لاپاراسکوپی از شکم دختری 5 ساله در غزه بیرون آوردم...
از شدت گرسنگی، یک ساعت باتری خورده بود».
در حال تکمیل...