خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

"بورس گلاب" در کاشان نهادینه می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 20:48
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کاشتن به عنوان پایتخت گل محمدی در جهان معرقی می شود، گفت: "بورس گلاب" در کاشان نهادینه می شود.
اسانس،گل،محمدي،كشور،تام،توليد،جهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسین زینلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی ما در کشور به 31هزار هکتار رسید و میزان تولید امسال به 68هزار و 200 تن خواهد بود.
وی از 10 میلیون دلار صادرات گل محمدی به 38 کشور جهان خبر داد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته صادرات گل محمدی را به کشورهای مختلف داشته باشیم در حالی که کشور ایران رتبه یک تولید گل محمدی و غنچه گل محمدی و رتبه یک صادرات در جهان را داریم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی از کسب رتبه سوم در اسانس تام و رتبه یک اسانس نوع اول ایران خبر داد و ابراز داشت: تلاش داریم با افزایش اسانس تام میزان تولید اسانس تام را افزایش داده و از سوی دیگر ارزآوری برای کشور را افزایش دهیم.
وی از ساخت دستگاه و تولید اسانس نوع اول و اسانس تام در کشور گفت: آن دسته از واحدهای تولیدی که اسانس تام را تولید کنند می‌توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند و این موضوع یک نوع مشوق برای تولید اسانس تام برای واحدهای تولیدی است.
زینلی با بیان اینکه بیش از 60هزار هکتار داروهای گیاهی زیر کشت رفت که 50هزار هکتار اراضی دیمی بود، تصریح کرد: امسال در نطر داریم 10هزار هکتار داروی گیاهی به سطح زیر کشت اضافه کنیم و از سوی دیگر در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی بورس گلاب در کاشان نهادینه کنیم.
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم کاشان را به عنوان پایتخت گل محمدی در جهان معرفی کنیم و به‌همین دلیل روز گل و گلاب را در تقویم رسمی کشور ثبت کردیم و به جهان معرفی کنیم پایتخت گل محمدی در جهان کدام کشور و منطقه است.
انتهای پیام/801