خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چند کتاب تاکنون در نمایشگاه کتاب فروش رفته است؟

تسنیم | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 19:30
سخنگوی نمایشکاه کتاب تهران گفت: در مجموع 39 هزار و 100 سفارش در بخش مجازی نمایشگاه ثبت شده است و 58 هزار و 300 نسخه فروخته شده است.
نمايشگاه،ناشران،كتاب،روز،تماس،حضور،افزايش،تهران،ادامه،گذشته، ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ علی‌ رمضانی، سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نخستین نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه برگزار شد،‌ در سخنانی گفت: نمایشگاه با شعار «بخوانیم و بسازیم» از روز گذشته شروع شد.
مردم از ساعت‌های اولیه در محل حضوری نمایشگاه آمده بوده و به گزارش مجموعه ارزیابی ما از همان ساعات اولیه تعامل بین ناشران و مردم برقرار بود.روز گذشته ساعت 20 نمایشگاه پایان پذیرفت و نواقص روز اول برطرف شد؛ البته همچنان نواقصی وجود دارد که پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: از امروز صبح هم جمعیت بیشتری وارد نمایشگاه شدند که این خوشبختی ماست که مردم به این رویداد بزرگ کشور اقبال دارند.
روز گذشته هیئت رسیدگی به تخلفات تشکیل شد و بر اساس گزارش‌ها یک حکم برای یکی از ناشران صادر شد.
تخلف این ناشر فروش محصولات غیرکتابی بود.
او در ادامه نشست به چهره‌هایی که در نمایشگاه حاضر شدند، برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی و افتتاح غرفه یمن اشار کرد و گفت: 9 هزار و 500 تماس در مرکز پاسخگویی نمایشگاه ثبت شده است که از این میزان بیش از هفت هزار تماس ورودی بوده و الباقی تماس خروجی همکاران من با ناشران و کتابفروشان است.
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: در کنار غرفه‌های اطلاع‌رسانی، 100 دستگاه ایستاده لمسی برای استفاده مراجعه‌کنندگان نمایشگاه کتاب قرار گرفته است.
علاوه بر این خط‌کشی‌های روی زمین از ایده‌های «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» بود که اجرا شد.
در مجموع 39 هزار و 100 سفارش در بخش مجازی نمایشگاه ثبت شده است و 58 هزار و 300 نسخه فروخته شده است.
وی سپس با بیان اینکه امکانات رفاهی در نمایشگاه افزایش یافته است، گفت: سایه‌بان‌ها و نیمکت‌هایی در بلوار امام رضا(ع) تعبیه شده است، تعداد سرویس‌های بهداشتی و افزایش خدمات تاکسیرانی از جمله این امکانات است.
سعی کردیم فضا برای خانواده‌ها مناسب‌سازی شود.
درهای 11،4 و 19 درهای جدید هستند که به ورودی‌های مصلی اضافه شده است.
رمضانی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: سه نقطه قوت نمایشگاه از نظر مردم سرویس حمل نقل داخلی، تعداد ایستگاه اطلاع‌رسانی و تعدد ناشران بود،‌ هم‌چنین 70 درصد مردم مصلی را بهترین مکان برگزاری نمایشگاه دانسته‌اند،‌ آماده نبودن برخی غرفه‌ها، کم بودن صندلی و محل استراحت در داخل شبستان و توزیع نشدن مناسب نقشه راهنما از نقاظ ضعف نمایشگا از نظر مردم بوده است.
با توجه به این نظرسنجی امکان گذاشتن صندلی و نیمکت در شبستان امکان پذیر نبوده اما در محیط بیرونی افزایش داشته است و چاپ و توزیع گسترده راهنمای نمایشگاه نیز در دستور کار قرار گرفت.
محمد اللهیاری، مدیر کمیته ناشران داخلی نیز در سخنانی بازدیدکنندگان روز اول نمایشگاه را با توجه به اینکه روز مدرسه و دانشگاه و کسب و کار بود، خوب خواندو گفت: ما افزایش درخواست ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب را یک چالش شیرین برای دست‌اندرکاران نمایشگاه می‌دانیم.
وی با اشاره به ناشرانی که غرفه خود را هنوز تحویل نگرفته‌اند، گفت: در تماس با ناشران علت عدم حضور را جویا شدیم و خواستار حضور سریع‌تر آن‌ها در نمایشگاه شدیم.
سعی داریم فضای خالی در نمایشگاه نداشته باشیم و ناشرانی که نتوانستند به صورت مستقل حضور یابند، می‌توانند به ناشران دیگر نمایندگی دهند.
انتهای پیام/