خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برپایی 500 ایستگاه صلواتی و برگزاری 500 جشن در مشهد

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 18:12
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شمس کرامت از جمله برنامه هایی است که با هدف مشارکت در برپایی 500 ایستگاه صلواتی و 500 جشن در مساجد انجام می شود.
مشهد،كرامت،پويش،جشن،مشاركت،فرهنگي،حكيم،فردوسي،خانوادگي،برگزا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جاوید کیانی امروز در جمع اصحاب رسانه درباره برنامه‌های دهه کرامت و دهه ادب و حماسه مدیریت شهری مشهد با اشاره به این موضوع که از اواسط دهه کرامت، در روز 25 اردیبهشت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را داریم، اظهارداشت: این دهه نقطه عطف و فرصت بسیار مغتنمی برای مشهد است؛ چرا که از سراسر کشور شاهد حضور کلیه فرهیختگان خواهیم بود که توسط کارگروه حکیم توس و سایر دستگاه‌ها دعوت شده‌اند.
وی پویش مشهد مهربان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه دانست و افزود: این پویش به صورت نمادین بوده و اختتامیه آن در روز ولادت امام‌رضا(ع) است؛ البته این پویش تمام‌شدنی نیست و اتفاق بسیار شایسته‌ای است که تاکنون بیش از 41 هزار نفر از همشهریان در آن شرکت کرده‌اند و امیدواریم این آمار را به بیش از 100 هزار نفر برسانیم.
کیانی خاطرنشان کرد:در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم بزرگ و باشکوهی را در کنار آرامگاه برپا خواهیم کرد و معاونت فرهنگی در دهه کرامت بیش از 30 برنامه ارزشمند را به‌صورت مستقیم تدارک دیده که برنامه‌های ستادی است.
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکیدکرد: شمس کرامت یکی از برنامه‌هایی است که با هدف مشارکت در برپایی 500 ایستگاه صلواتی و 500 جشن در مساجد انجام وهمچنین گلباران حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی را داریم ، فضاآرایی و اکران شهری، نقالی‌خوانی در سطح شهر با موضوع امام‌رضا(ع) و شاهنامه و نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی از دیگر برنامه‌ها است.
کیانی تصریح کرد: جشن باعنوان خانواده شاد رضوی در شهدای سلامت، کوه‌پیمایی ویژه مخاطبان معاونت اجتماعی، جشن ویژه اقشار خاص، جشنواره‌های تفریحی‌ورزشی، کوه‌پیمایی خانوادگی و همایش پیاده‌روی خانوادگی صبح و نشاط ، با مشارکت ارتش در روز 28 اردیبهشت نیز از دیگربرنامه‌ها است.
وی جشنواره ریحان‌شهر و اجتماع دختران مشهدی در سالن شهید بهشتی را با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه و آموزش‌و‌پرورش ازبرنامه های دیگر عنوان کرد و گفت: جشن‌های نسیم کرامت نیز با مشارکت آستان قدس برگزار خواهد شد.
جشن خانوادگی «امام‌رضایی‌ها» هم که نقطه اشتراک برنامه‌های شهرداری، آستان قدس رضوی و دیگرنهاد‌ها در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) در خیابان امام‌رضا‌(ع) است.
رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مشق عشق ، قرار زیارت و آیین تجلیل از خادمان طرح قرار زیارت نیز در این دهه انجام می شود واین طرح یکی از کار‌های شایسته سازمان است بنابراین در این دهه، رونمایی از کتاب قدمت بر چشم، تولید مجموعه سازمان را خواهیم داشت.
برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با مشارکت آستان قدس با موضوع حضرت‌رضا(ع)، برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر و آغاز رسمی پویش «چهارشنبه‌های امام‌رضایی» نیز از برنامه‌های دیگر این دهه است.
اعلام ویژه برنامه‌های دهه ادب و حماسه
معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز اظهارداشت:همایش علمی حکیم توس با مشارکت دانشگاه فردوسی در ٢5 و ٢6 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد ، هدف ما ترویج جشن‌های مؤمنانه به‌صورت خانوادگی و نیز خدمت‌رسانی به زائران است.
سیدجلیل بامشکی تصریح کرد: هدف ما در دهه کرامت، ترویج جشن های شادی مومنانه به صورت خانوادگی در مشهد است؛ علاوه بر این ایستگاه‌های استقبال از زائران در سطح شهر فعال خواهند شد.
وی با توجه به اینکه همزمان به ایام دهه کرامت، ویژه برنامه های سالروز گداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از ٢5اردیبهشت تا ٣ خردادماه ادامه دارد افزود: برنامه های متنوعی با همکاری سایر نهادهای فرهنگی قابل اجرا است؛ در ٧ کلانشهر برنامه نمادین برگزار می‌شود، مراسم روز بزرگداشت فردوسی از ساعت ١6 با حضور مقامات ملی و بین المللی آغاز خواهد شد؛ بعد از نماز مغرب و عشا نیز هرشب جشن های شبانه مرتبط با این دهه را خواهیم داشت و اجرای تئاتر گروه عصر شبرنگ نیز در این مکان برگزار می شود.
بامشکی اضافه کرد: پویش بچه مرشد که با همکاری شبکه کودک برگزار می شود همه کودکان می توانند نقالی خود را به این شبکه ارسال کنند؛ این پویش در راستای ترویج داستان‌های شاهنامه با رویکرد حماسی و ملی بوده و کتاب های مرتبط با حوزه شاهنامه در رده سنی کودکان معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/282