خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خسارت 3.5 میلیارد ریالی سیل به زیرساخت‌های آب و خاک - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 16:30
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خسارت 3 هزار و 552 میلیارد ریالی سیل به زیرساخت های آب و خاک استان خبر داد.
خسارت،كشاورزي،سيل،جهاد،آب،قنوات،خراسان،كيلومتر،خاك

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اکبر محمدی در حاشیه بازدید میدانی از قنوات خسارت دیده شهرستان خوسف در سیل اخیر اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر در استان خراسان جنوبی و وقوع رواناب، در اثر جاری شدن سیل به 245 رشته قنات، خسارت جدی وارد شد.
مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به دلیل وقوع رواناب و جاری شدن سیل به 245 رشته قنات در استان به متراژ 84 کیلومتر، جاده بین مزارع به طول 221 کیلومتر و خطوط مسیر انتقال آب به طول 36 کیلومتر، 26 باب استخر به حجم 2360 مترمکعب، 25 هکتار از اراضی تسطیح شده، 118 هکتار سیستم های نوین آبیاری و یک حلقه چاه نیمه عمیق کشاورزی خسارت وارد شده است.
وی افزود: توصیه‌های لازم برای بازگشایی و رفع انسداد قنوات جهت جاری شدن آب با مشارکت مالکین اعلام و به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های خسارت دیده ابلاغ شده است.
محمدی گفت: خسارت وارده به زیرساخت‌های آب و خاک حدود 3 هزار و 552 میلیارد ریال برآورد و مقرر شد لیست ریزپروژه‌های خسارت دیده از سیل توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اسرع وقت تکمیل و به مدیریت بحران اعلام و در اسرع وقت عملیات اجرایی جهت بازگشایی و رفع انسداد قنوات با مشارکت مالکین و بهره‌برداران در دستور کار قرار گیرد.
مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری لازم جهت تامین اعتبار طرح‌های سیل خورده را انجام و از محل اعتبارات تخصیصی سال 1403 نیز این منابع آبی در اولویت خواهند بود.
انتهای پیام/252/.