خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پاکستان: خط لوله گاز ایران اولویت ما است

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 14:47
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسلام‌آباد پیشبرد خط لوله انتقال گاز از ایران را اولویت خود می‌داند.
پاكستان،روابط،تروريسم،افغانستان،كشور،رفح،ممتاز،زهرا،تروريستي ...

به گزارش مشرق از محل وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: روابط پاکستان با ایران بسیار حائز اهمیت است و ما سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد را بیانگر عزم قوی دو کشور برای تحکیم روابط فی‌مابین می‌دانیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای پاکستان برای غلبه بر بحران انرژی و پروژه مشترک گازی با ایران افزود: همانطور که وزیر امور خارجه پاکستان در روزهای اخیر گفت، ما براساس منافع ملی خود تصمیم گیری می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور خواهان روابط خوب با همه کشورها و در عین حال خط لوله انتقال گاز از ایران، اولویت پاکستان است.
وی ادامه داد: اسلام‌آباد مصمم به پیشبرد روابط سازنده با کشورهای منطقه از جمله ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.
ممتاز زهرا با اشاره به روابط با آمریکا و گفت وگوهای جاری دو کشور در واشنگتن با دستور کار مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم یک پدیده شوم و تهدید مشترک پیش روی جامعه جهانی است و پاکستان از تمامی فرصت‌ها یا گفت وگوهای دوجانبه برای برجسته کردن نگرانی‌های عمیق خود ناشی از عرض اندام گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کند.
حاکمان افغانستان در مبارزه با تروریسم جدی باشند
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درخصوص روابط با افغانستان و چالش تروریسم میان دو کشور، از حاکمیت موقت در کابل خواست که گام‌های موثر علیه گروه‌های تروریستی در داخل افغانستان بردارد.
وی واکنش اخیر سخنگوی وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان به اتهامات سخنگوی ارتش پاکستان را رد کرد و اظهار داشت که اسلام‌آباد شواهد کافی را درباره استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان برای حمله به پاکستان به ویژه حمله تروریستی اخیر به اتباع چینی در داخل خاک این کشور دارد.
ممتاز زهرا با ابراز نگرانی از نقش داشتن اتباع افغانستانی در عملیات های تروریستی در پاکستان، خواستار جدیت کابل برای مقابله با تهدید تروریسم شد.
محکومیت جنایات تازه اسرائیل در رفح
ممتاز زهرا در واکنش به تشدید اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بمباران رفح توسط ارتش اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرد و این اقدام را سرکشی صریح صهیونیست‌ها از پایبندی به اصول حقوق بشری و هنجارهای بین المللی دانست.
وی اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح، حمله به کاروان های امدادی و تجاوزات به مناطق مختلف رفح از سوی اسرائیل را فاجعه بزرگ توصیف کرد و از حامیان اسرائیل خواست تا جلوی اقدامات خطرناک این رژیم اشغالگر را بگیرند.