خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیروزی قهرمان جهان و حضور مامیاشویلی/ داور تعلیقی در جایگاه

تسنیم | ورزشی | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 13:53
ابراهیم چی چی اوغلو که بعد از کشتی جنجالی چامیزوی ایتالیایی از سوی اتحادیه تعلیق شده، از جایگاه میهمانان نظاره گر مسابقات گزینشی المپیک است.
كشتي،كيلوگرم،جهاني،گزينشي،فرنگي،المپيك،وزن،مسابقات،اتحاديه،87،67

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی فرنگی گزینشی جهانی المپیک از صبح امروز (20 اردیبهشت) در 6 وزن المپیکی 60 ،67 ،77 ،87 ،97 و 130 کیلوگرم در استانبول آغاز شد.
تیم ایران نماینده‌ای در رقابت های فرنگی ندارد و پیش از این در دو مسابقه گزینشی قبلی در بلگراد و بیشکک به عنوان اولین تیم کشتی فرنگی در جهان، سهمیه‌هایش را تکمیل کرده است.
میخاییل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه و نایب رئیس اتحادیه جهانی که تیمش به سختی و با تغییرات اجباری توانست در مسابقات گزینشی قاره‌ای در باکو شرکت کند، به ترکیه آمده و از صبح روز اول ناظر کشتی‌ها بود.
ابراهیم چی چی اوغلو شاخص‌ترین داور کشتی ترکیه و عضو اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی که چندی پیش به دلیل اشتباه صورت گرفته در مبارزه چامیزو و روشن بایراموف با تعلیق اتحادیه جهانی مواجه شده و طبق آن رای حضور در المپیک را از دست داده، این بار برخلاف همیشه که عضو ژوری بوده، به دلیل محرومیت از جایگاه ویژه تماشاگر مسابقات است.
ترک‌ها که امیدوار بودند در خانه، با سلجوق کان در 67 کیلوگرم سهمیه المپیک بگیرند اما این کشتی گیر باوجود همراه داشتن تشویق و حمایت تماشاگران در مبارزه اولش، 3-2 مقابل یانگ جین از کره شمالی تن به شکست داد و حالا باید منتظر فینالیست شدن حریفش بماند.
زوئیدزه گرجستانی هم در همین وزن 2-یک ویساتوف روس را برد و به مرحله بعدی صعود کرد.
توپال بیسلطانوف در 87 کیلوگرم، در حالی که تماشاگر دانمارکی نسبتا زیادی در سالن حضور دارد، با امتیاز عالی 9-صفر حریف اتریشی‌اش را شکست داد.
در همین وزن رفیق حسین‌اف قهرمان 82 کیلوگرم سال 2023 جهان 3-یک حریف یونانی را برد.
انتهای پیام/