خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای 96 برنامه محوری هفته هلال احمر در خراسان جنوبی

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 13:12
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای 96 برنامه محوری همزمان با هفته هلال احمر در سطح استان خبر داد.
هلال،احمر،جمعيت،هفته،كاوسي،ارديبهشت،خراسان،مديرعامل،جنوبي،بر ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی کاوسی اظهار داشت: به مناسبت هفته هلال‌احمر 96 برنامه محوری توسط شعب هلال‌احمر در سطح استان برگزار می‌شود.
وی به تشریح برنامه‌های هلال احمر پرداخت و افزود: به مناسبت این هفته دوره تربیت مربی دادرس توسط جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام جمعی از جوانان این جمعیت برای شرکت در اردوی طرح یاس به مشهد مقدس خبر داد و گفت: در این هفته فضای دوستدار کودک در محلات کم‌برخوردار بیرجند و قائن برپا می‌شود.
کاوسی از اجرای طرح نیابت در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در این طرح، داوطلبان هلال احمر به دیدار خانواده شهدا رفته و از آنان تفقد و دلجویی می‌کنند.
وی بیان کرد: عصر امروز 20 اردیبهشت ماه نیز پرسنل، داوطلبان و اعضای هلال احمر تمام شعب در مراسم غبارروبی مزار شهدا شرکت می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برگزاری دوره آموزشی پنجشنبه‌های امدادی و توان افزایی در کلیه شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های هفته هلال‌احمر برشمرد و گفت: 21 اردیبهشت ماه در مبادی ورودی مصلی نمازجمعه در تمامی شهرستان‌ها ایستگاه سلامت برپا می‌شود و سخنران پیش از خطبه‌ها نیز رؤسای شعب هلال‌احمر خواهند بود.
کاوسی تصریح کرد: 22 اردیبهشت نیز مانور تیم‌های تخصصی دادرس در مدارس و خانه‌های هلال تمامی شهرستان‌ برگزار می‌شود.
وی از برگزاری طرح حمایت ماندگار و اهدای خون داوطلبان و پرسنل جمعیت در تمامی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: صعود داوطلبان و اعضای جوان شهرستان طبس به قله نایبند، اجرای کاروان سلامت در شهرستان‌های خوسف، نهبندان و سرایان از برنامه‌های هلال‌احمر در روز 23 اردیبهشت ماه است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با 24 اردیبهشت ماه، آیین تجلیل از نجاتگران برتر استان در شهرستان طبس برگزار می‌شود.
کاوسی خاطرنشان کرد: 25 اردیبهشت نیز اردوی توان‌افزایی جوانان در محل اردوگاه گزوند درمیان برگزار می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته هلال احمر، چهار پروژه عمرانی جمعیت هلال احمر استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کاوسی اظهار داشت: 18 تا 25 اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر شناخته می‌شود.
به همین مناسبت 4 پروژه عمرانی در این هفته در شهرستان‌های درمیان، بیرجند و نهبندان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.
وی گفت: پایگاه امدادونجات قهستان در شهرستان درمیان، با زیربنای 218 مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و 256 میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین مراسم کلنگ‌زنی ساختمان شعبه هلال‌احمر درمیان با زیربنای 358 متر مربع و با اعتبارات تخصیصی در هفته هلال‌اممر برگزار می‌شود.
کاوسی به کلنگ‌زنی پایگاه امدادونجات مزار سید علی(ع) نهبندان با متراژ 130 مترمربع اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 8 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح کلاس نمادرس نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی است که به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: اتاق متاورس یا نمادرس ابتکاری از جمعیت هلال احمر است که افراد در آن با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده، آموزش‌های امدادی را به صورت مجازی فرا می‌گیرند.
اعتبار هزینه شده برای اتاق نمادرس 500 میلیون تومان بوده است.
کاوسی مجموع اعتبارات پروژه‌های عمرانی هفته هلال‌احمر را بالغ بر 2 میلیارد و 616 میلیون ریال اعلام کرد.
انتهای پیام/252/.