خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نخستین شناور آتشخوار تندرو کشور به ناوگان ایمنی قشم پیوست

مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 13:12
نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) مزین به نام شهید خلیل عجم با تکیه بر توانمندی مهندسان و نیروهای متخصص بومی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس امروز(پنجشنبه) به ناوگان ایمنی منطقه آزاد قشم پیوست.
شناور،آتش،بومي،قشم،ايمني،دانش،منطقه،تندرو،بازرگانان

به گزارش مشرق، این شناور دارای ۱۲.۵۰ متر طول و ۳.۵۰ متر عرض با قابلیت دریانوردی در آب های کم عمق و ساحلی با ارتفاع موج پایین است و به عنوان نخستین نمونه بومی شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) با تکیه بر توان و تخصص نیروهای بومی ساخته شده است.
این شناور تندرو با توجه به اهمیت ایمنی و اطفای آتش در بنادر صیادی و ‌تجاری جزیره قشم به صورت ۱۰۰ درصد داخلی طراحی و ساخته شده و پس از انجام آزمایش های مخلف عملی به ناوگان ایمنی این جزیره پیوست تا در صورت‌ بروز حادثه و آتش سوزی، در کمترین زمان برای خاموش کردن آتش اقدامات لازم صورت گیرد.
در کوران تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی علیه اقتصاد و دانش بومی ایرانیان، تلاش های جمعی و شبانه روزی متخصصان جوان ایرانی بر پایه دانش بومی توسط مجموعه دانش بنیان مدکندآلوی قشم می تواند راه دستیابی به هدف مشترک برای رونق و پویایی اقتصاد دریاپایه این منطقه را هموار سازد.
با پیوستن این شناور آتش خوار قطعا شاهد کاهش خسارات جانی و مالی ساکنان، صیادان، بازرگانان و فعالان اقتصادی این منطقه خواهیم بود.
این شناور با هدف ارتقا ایمنی موتور لنج ها و محموله های تجار و بازرگانان بندر بهمن قشم با حضور شماری از مدیران شهرستانی و سازمان منطقه آزاد در این بندر ‌مستقر شد.