خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رئیسی: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن تامین شد

مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 12:13
رئیس جمهور گفت: ۱۰۰ هزار زمین در نهضت ملی مسکن تامین شده و در حال ساخت مسکن هستیم.
مسكن،واحد،شهرسازي،قم،قطعه،زمين،استان،جمهور،رئيس،دغدغه

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در واگذاری ۷۲۵۶ واحد مسکن و زمین در قم اظهار داشت: امروز مسکن مهمترین دغدغه خانواده‌هاست و باید با کمک مردم و مدیریت صحیح این مشکل را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن تامین شده و در حال ساخت مسکن هستیم، افزود: امروز ساخت مسکن دغدغه تمام مدیران دولت سیزدهم است و باید در تمام بخش‌ها این دغدغه حس شود و در استانی نیست که استانداران روزانه و یا هفتگی در این ارتباط جلسه برگزار نکنند و پیگیر امور مسکن نباشند.
رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل ۲۴۰ هزار مسکن دولت‌های گذشته را متعهد شده‌ایم که به پایان برسانیم، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار واحد از مسکن‌ها را تحویل دادیم و مابقی نیز به زودی تحویل مردم می‌شود.
حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در حاشیه برپایی میز خدمت وزارت و راه و شهرسازی در محل باغ موزه دفاع مقدس قم در خصوص پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان گفت: امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در قم هفت‌هزار و ۲۵۶ واحد مسکن و زمین طرح نهضت ملی مسکن این استان افتتاح و به متقاضیان واگذار شد.
وی افزود: این آمار مشتمل بر افتتاح و واگذاری سه‌هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه‌هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است که شامل ۵۶۰ واحد مسکونی انبوه ساز، ۲۰۰ واحد مسکن روستایی، یک‌هزار و ۴۸۸ واحد خود مالک و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد بافت فرسوده است.
همچنین سه‌هزار و ۵۰۸ قطعه زمین شامل ۱۱۸ قطعه در طرح "کلید به کلید"، یک‌هزار واحد طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار و ۲۵۰ قطعه واگذاری انفرادی، ۶۰۰ قطعه ایثارگران و ۵۴۰ قطعه نیروهای مسلح است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، بزرگراه چهارخطه قم به کهک به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که طول این محور ۱۷ کیلومتر است.
فراهانی افزود: عملیات آماده سازی فاز دوم شهرک پرنیان نیز از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان قم است.