خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 13:53
استاندار اردبیل گفت: براساس ارزیابی های هر ساله وزارت کشور، استان اردبیل در سال 1402 با رشد 22 پله ای، در رتبه اول کشور در بحث میزان رشد اقتصاد دانش بنیان قرار گرفت.
اردبيل،استان،شهرك،هكتار،بنيان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس ارزیابی هر ساله وزارت کشور، استان اردبیل در سال 1402 توانست بر اساس ارزیابی‌ها با رشد 22 پله‌ای در رتبه اول کشور در بحث میزان رشد بخش اقتصاد دانش بنیان قرار بگیرد.
وی افزود: استان‌های دیگر نیز در این بخش اقدامات بسیاری انجام دادند اما در بحث سرعت رشد اقتصاد دانش بنیان، استان اردبیل در رتبه اول قرار گرفت.
استاندار اردبیل با اشاره به آماده‌سازی یک شهرک دانش‌بنیان در اردبیل تصریح کرد: یک شهرک دانش‌بنیان در اردبیل در حال آماده‌سازی است و ظرف چند روز آینده شروع به بهره‌برداری می‌شود، بعد از بهره‌برداری حدود 50 کارخانه دانش‌بنیان در این شهرک به افتتاح خواهد رسید.
عاملی با اشاره به اینکه باید به تکمیل حوزه کشاورزی و زنجیره تولید ثروت در آن پرداخت افزود: امسال با 6 هزار میلیارد تومان سد خداآفرین به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین 60 هکتار به بخش گلخانه‌ای استان اردبیل اضافه خواهد شد.
وی گفت: 150 هکتار از باغ مدرنی که برای استان اردبیل مد نظر داشتیم آماده شده است و تا پایان سال جاری 450 هکتار دیگر آماده می‌شود.
انتهای پیام/