خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 12:13
رژیم اسرائیل در شهر قدس اشغالی با حمایت از شهرک نشینان صهیونیست، به مسجد الاقصی یورش برد و در منطقه النقب، خانه های ده ها فلسطینی را همزمان با بمباران شهر رفح تخریب کرد.
رژيم،شهر،تخريب،اسرائيل،رفح،اشغالي،فلسطينيان،حماس،نظاميان،زميني

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فلسطینیان اراضی اشغالی امروز چهارشنبه در گوشه و کنار وطن و خانه غصب شده‌ خود، هدف حملات و اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.
نظامیان رژیم اسرائیل از صبح امروز چهارشنبه، 47 محل سکونت آن‌ها در منطقه النقب (جنوب فلسطین) را شروع به تخریب کرده و ساکنان این منطقه را که به این تخریب اعتراض می‌کردند، تخلیه کرده است.
.
در شهر قدس اشغالی، صهیونیست‌ها افراطی با حمایت نظامیان امروز به مسجد الاقصی مکان مقدس مسلمانان یورش برده و مراسم تلمودی را به جای آوردند.
.
و اما در جنوب شرق غزه، رژیم اسرائیل در دومین روز از حمله زمینی به شهر رفح، منازل مسکونی فلسطینیان در این شهر را سر آن‌ها با بمباران و حملات توپخانه‌‌ای تخریب کرد که تاکنون دو نفر شهید شده و تعدادی زخمی شده‌اند.
.
ارتش رژیم اسرائیل شب دوشنبه شب (هفدهم اردیبهشت) علی رغم اینکه حماس از موافقت خود با پیشنهاد طرح آتش بس مصر موافقت کرد، اعلام کرد که دستور حمله زمینی به شهر رفح را آغاز کرده است.
ناظران بر این باورند که این رژیم، به دلیل شرایط بحرانی که در عرصه داخلی و صحنه بین المللی با آن مواجه است، تلاش دارد با حملاتی ولو اینکه محدود باشد، در میز مذاکره از حماس امتیاز بگیرد و مجبور به عقب راندن این جنبش از مطالبات و شروط توافق آتش‌بس شود.
انتهای پیام/