خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

75 هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 19:53
رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: در فروردین ماه 75 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگشت.
اراضي،هكتار،استان،شهرستان،ملي،سنندج

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از رفع تصرف 75 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.
وی افزود: از این میزان قریب به 22 هکتار مربوط به شهرستان سنندج، 15 هکتار مربوط به شهرستان بیجار ، 10هکتار مربوط به شهرستان سقز و مابقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین مصادیق حقوق عامه دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد و زمین‌خواری عزمی راسخ دارد و بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
وی گفت: مبارزه بی‌امان با فساد جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی در استان است.
حسینی با هشدار به متصرفان اراضی ملی و دولتی، یادآور شد: هر گونه تصرف این اراضی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی خلاف قانون است و با مرتکبان آن وفق مواد قانونی برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/481/