خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هیچ دینی کشتار زنان و کودکان را تأیید نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 16:18
آیت الله علی اکبر رشاد موضوع فلسطین را یک مسئله جهانی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی افراد بی‌گناه را می‌کشد و جنایت می‌کند.
اسلامي،رژيم،فرهنگ،پژوهشگاه،صهيونيستي،فلسطين،انديشه،غزه،مسئله ...

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مطرح کرد؛
آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کشتن کودکان بی‌پناه از نگاه رژیم صهیونیستی یک کار پسندیده است در حالی که هیچ دینی این جنایت‌ها را تأیید نمی‌کند، هیچ دین و آیینی قبول نمی‌کند که پیرمرد‌ها و پیرزن‌ها، کودکان و بیماران را در بیمارستان و خانه با بمب و موشک قتل عام کنند.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به قانون جنگلی وتو و وجود بی‌خاصیت نهاد‌های بین المللی در رسیدگی به وضعیت مردم مظلوم غزه و فلسطین اظهار کرد: برخی افراد، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین را یک مسئله در حد نزاع دینی و منطقه‌ای قلمداد می‌کنند در حالی که یک رژیم جعلی با پشتیبانی قدرت‌های جهانی به وجود آمده است و امروز، ده‌ها هزار کودک و زن فلسطینی را قتل عام می‌کند.
فلسطین یک مسئله جهانی است
رشاد گفت: موضوع فلسطین مسئله یک منطقه نیست، بلکه یک مسئله جهانی است.
امروز، شیوه‌های استعمار تفاوت کرده‌اند و قرار نیست نیمی از جهان در مقابله با نیمی دیگر بایستند بلکه انسان دوستان جهان یک طرف و قدرت‌های طرفدار رژیم پوشالی صهیونیستی طرف دیگر قرار دارند.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از هشت ماه به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسید و هر چقدر این جنگ بیشتر طول بکشد، رژیم صهیونیستی بیشتر ضرر می‌کند.
چون هر روز به حامیان فلسطین اضافه می‌شود.
رشاد افزود: فلسطین دوباره به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.
رژیم صهیونیستی می‌خواست چندین نفر از اسیران خود را آزاد کند ولی حالا نه توانسته اند غزه را اشغال کنند و نه به اهداف خود برسند.
گفتنی است که هم اندیشی بین المللی «اصحاب ادیان و مساله غزه» همزمان با خیزش فرهیختگان و دانشجویان جهان در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه با حضور رهبران و بزرگان ادیان الهی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شده است.
در این هم اندیشی که به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی برپا شده است، خاخام یونس حمامی رهبر دینی کلیمیان ایران، سیبوه سرکیسیان خلیفه و اسقف اعظم مسیحیان ارامنه وانیا سرگیز خوری اسقف کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک، دکتر فرحان چحیلی، نماینده و سخنگوی جامعه روحانیت صابئین مندایی ایران، یوبالیت آلدو کشیش کلیسای شرق آشوری و دکتر افشین نمیرانیان، رئیس انجمن زرتشتیان تهران و پدرام سروش پور عضو انجمن موبدان ایران به ایراد سخنانی پرداختند.
منبع: ایرنا