خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بازداشت پناهجویان افغان در انگلستان با هدف اخراج به رواندا

تسنیم | بین‌الملل | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 15:54
پلیس انگلستان با یورش به محل سکونت پناهجویان ده ها پناهجوی افغان را بازداشت کرده و قرار است آنها را به رواندا اخراج کند.
پناهجويان،رواندا،افغان،بازداشت،انگلستان،انتقال،حسيب

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پلیس انگلستان درچندین شهر این کشور با یورش به محل سکونت پناهجویان ده‌ها نفر را برای اخراج به رواندا بازداشت کرد.
حسیب افغان پناهجوی افغان در انگلستان که از فرستادن پناهجویان به رواندا نگران است، دراین‌باره به «رادیو آزادی» گفت: ما از یک زندانی که اینجا پناه آورده‌ایم به زندانی دیگر به نام رواندا انتقال داده می‌شویم .
این یک کار غیرعادلانه است.
رسانه‌های انگلیسی نیز بدون ارائه آمار دقیق درباره بازداشت پناهجویان می‌گویند تاکنون ده‌ها پناهجو از شهرهای انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی بازداشت شده‌اند.
«حسیب افغان» پناهجوی افغان نیز اظهار داشت: ما خبرشدیم دوستان ما را بازداشت کرده‌اند و از آنجا به رواندا می‌فرستند.
درکل ، به نظر من این درحق همه پناهجویان، از جمله کسانی که درخواست پناهندگی آنها تصمیم نهایی گرفته نشده، ظلم و بی‌عدالتی بزرگ است.
گفتنی است پس از اینکه پارلمان انگلستان دو هفته پیش لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد، حکومت این کشور آمادگی برای فرستادن پناهجویان افغان به رواندا را سرعت بخشید، اکنون امکانات بازداشت این پناهجویان گسترش داده شده و دستکم 2200 بازداشتگاه ساخته شده است.
همزمان، 200 کارمند جدید برای بررسی پرونده‌های پناهجویان و 500 نفر دیگر که در بخش انتقال دادن پناهجویان تجربه داشته و آموزش دیده‌اند، استخدام شده‌اند.
انتهای پیام/.