خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ماموریت ۱۰ پارک فناوری برای رسوخ فناوری به صنایع سنتی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 15:06
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ماموریت جدید پارک‌های فناوری در ایجاد ارزش افزوده متناسب با آمایش سرزمینی خبر داد.
فناوري،توسعه،زنجيره،ارزش،ايجاد،كشور،بهايي

سجاد محمدعلی‌نژاد در نشست خبری جشنواره شیخ بهایی، ایجاد کسب و کار‌های مبتنی بر دانش و فناوری را کلیدی‌ترین رکن در ایجاد رشد پایداری اقتصادی دانست و گفت: از این رو قطعا ورود کسب و کار‌های دانش‌بنیان موجب خواهد شد تا ارزش افزوده جدیدی به زنجیره تامین کشور اضافه شود.
وی با اشاره به شعار سال مبتنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، شرکت‌های دانش‌بنیان را که برآمد از دانشگاه‌ها هستند، عنصر کلیدی تحقق این شعار دانست که با جریان نخبگانی مدیریت می‌شود.
محمدعلی نژاد یادآور شد: امروز ۵۶ پارک فناوری در کشور راه‌اندازی شده است که در آنها ۲۵۰۰ شرکت مستقر شده‌اند و وظیفه اصلی آنها توسعه فناوری است.
معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم ادامه داد: از این رو برنامه‌هایی را در حوزه توسعه و رشد اقتصاد دانش‌بنیانی اتخاذ کرده‌ایم که یکی از آنها انتخاب برخی از پارک‌های فناوری به عنوان متولی توسعه زنجیره ارزش افزوده است.
وی افزود: بر این اساس این پارک‌های فناوری بر اساس آمایش سرزمینی اقدام به ایجاد زنجیره ارزش افزوده در راستای رفع نیاز‌های کشور خواهند کرد.
محمدعلی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین رسوخ فناوری به صنایع سنتی از دیگر اقدامات در دستور کار ما است که در این راستا ۱۰ پارک فعال شده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی، گفت: این رویداد گامی در جهت توسعه و تقویت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان است.