خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پرسپولیس ناز بازیکنی را نمی‌کشد

مشرق | ورزشی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 15:00
با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات تابستانی باشگاه‌های لیگ برتری سعی می‌کنند قبل از هرچیز اسکلت اصلی تیم خود را حفظ کرده و با بازیکنان مدنظر سرمربی‌شان نیز وارد مذاکره شوند.
پرسپوليس،باشگاه،فصل،قرارداد،بازيكنان،سقف،تمديد،سرمربي،بازيكن ...

به گزارش مشرق، در این بین باشگاه پرسپولیس که همواره در صدر اخبار قرار داشته برای فصل آینده هنوز تکلیف سرمربی‌اش مشخص نیست و از طرفی قرارداد بیش از ۱۰ بازیکنش نیز به پایان می‌رسد.
نفراتی چون علی نعمتی، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، وحدت حنانوف، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و سروش رفیعی قراردادشان با پرسپولیس تا تابستان است و از این رو تعدادی از آنها با پیشنهادهای خوبی از سوی تیم‌های لیگ برتری مواجه شده‌اند.
همین مساله باعث شده که در روزهای اخیر اخبار ضدونقیض زیادی در مورد تمدید قرارداد باشگاه پرسپولیس با سرمربی و بازیکنانش به گوش برسد.
اوسمار فقط با جام می‌ماند
مسئولان باشگاه پرسپولیس در چند هفته اخیر صحبت‌های زیادی در مورد آینده اوسمار در این تیم داشته‌اند و تاکیدشان این بوده که در فرصت مناسب از او برنامه گرفته و برای تمدید قراردادش اقدام خواهند کرد.
حقیقت امر این است که رضا درویش و مشاورانش قصد ندارند در این زمینه عجله کنند بلکه منتظرند که روند نتیجه‌گیری تیم‌شان را تا پایان فصل دیده و بعد از آن راجع به اوسمار تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
اگر این مربی موفق شد پرسپولیس را قهرمان لیگ کند قراردادش تمدید خواهد شد، در غیر این صورت بعید است او سرمربی قرمزها در فصل آینده باشد.
چه‌بسا سرمربی جدید پرسپولیس فردی باشد که دوست داشته باشد با اوسمار به‌عنوان دستیار اول ادامه دهد که در آن صورت باید دید واکنش این مربی چه خواهد بود.
به هرشکل فعلا درویش و مشاورانش در حال بررسی شرایط هستند تا بهترین تصمیم را بگیرند.
در مورد کادرفنی پرسپولیس در فصل آینده همچنان ممکن است اتفاقات عجیب‌وغریب زیادی رخ داد.
۳ پرسپولیسی در لیست مالک تراکتور
پیش از این هم در خبرها داشتیم که باشگاه تراکتور بدش نمی‌آید تعدادی از بازیکنان پرسپولیس را یک‌جا به خدمت بگیرد.
در همین راستا نیز مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی با پیشنهاد مالی خیلی خوبی از سوی مالک تیم تبریزی مواجه شده‌اند.
درحقیقت تعلل باشگاه پرسپولیس در تمدید قرارداد با این دسته از بازیکنانش باعث شد که آنها به شکلی هوایی شوند.
جالب اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه متوجه شدند باشگاه تراکتور به دنبال جذب نفرات نامبرده است، در وهله اول با این نفرات برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شدند.
هر سه بازیکن از طریق ایجنت‌های خود با مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکرات‌شان را آغاز کرده‌اند و تاکیدشان نیز این بوده که تسویه‌حساب با آنها طبق قرارداد انجام شود.
در این‌باره نیز شنیدیم که ایجنت مشترک ترابی و اسماعیلی‌فر به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده‌ آنها رقم پیشنهادی خود را اعلام کنند؛ چراکه هر دو بازیکن با پیشنهاد مالی خیلی خوبی از سوی یک تیم لیگ برتری مواجه هستند.
گویا پرسپولیس قصد دارد به مانند فصل گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد به سقف قراردادها اضافه کند.
سقف قرارداد باشگاه پرسپولیس فصل پیش حدود ۱۷ میلیارد بود که به نظر می‌آید در تابستان پیش رو به حدود ۲۱ میلیارد برسد.
رقمی که مورد قبول ایجنت بازیکنان نامبرده واقع نشده و آنها خواستار افزایش چشمگیر دستمزد خود هستند؛ چراکه اعتقاد دارند هم‌پست‌های آنها در برخی باشگاه‌های لیگ برتری فصل پیش دوبرابر آنها دستمزد گرفته‌اند.
در همین راستا فعلا مذاکرات اولیه باشگاه پرسپولیس با بازیکنان نامبرده به جایی نرسیده و باید دید کدام‌یک از طرفین از مواضع خود کوتاه خواهند آمد.
پرسپولیس ناز هیچ بازیکنی را نمی‌کشد!
باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر همواره در فصل نقل و انتقالات با سیاست خاصی عمل کرده است.
به این شکل که به بازیکنان آزاد تیمش اعلام می‌کند سقف قرارداد باشگاه این رقم است و نمی‌توانند بیشتر از این پرداختی داشته باشند، اگر تمایل دارید، بمانید در غیر این صورت می‌توانید هر تصمیمی بگیرید.
در این میان هوادار متمول مقیم خارج از کشور چنانچه تشخیص دهد بازیکن مدنظر سرمربی بماند به سود پرسپولیس است، زیرا مبلغی جداگانه به وی پرداخت می‌کند تا به نوعی او راضی به ماندن شود.
اتفاقی که در چند سال اخیر در مورد بازیکنان زیادی در پرسپولیس رخ داده است.
در این بین بازیکنانی هم بودند که حاضر نشدند سقف قرارداد باشگاه پرسپولیس را بگیرند و با پیشنهادی هم از سوی هوادار متمول مواجه نشدند و به تیم دیگری رفتند.
نمونه بارز آن عیسی آل‌کثیر بود که تابستان فصل گذشته تصمیم گرفت راهی سپاهان شود و بعد از آن پشیمان شد و نیم‌فصل برگشت.
از این رو بسیار بعید است که مدیریت باشگاه پرسپولیس بخواهد سقف قرارداد باشگاهش را تا حد چشمگیری برای چند بازیکن افزایش دهد و این مساله قطعا با واکنش تعدادی دیگر از سرخپوشان مواجه خواهد شد.
در چنین شرایطی باید دید تصمیم نهایی بازیکن چه خواهد بود.
مهدی ترابی یک‌بار به‌خاطر مسائل مالی پرسپولیس را به مقصد العربی قطر ترک کرد اما خیلی زود از این تصمیمش پشیمان شد و مجددا به جمع سرخپوشان برگشت.
دانیال اسماعیلی‌فر نیز خوب می‌داند اگر از پرسپولیس رفتنی شود ممکن است نفراتی چون صادق محرمی یا رامین رضاییان جایگزین او شوند که در آن صورت شانسی برای بازگشت دوباره به جمع سرخپوشان نخواهد داشت.
در پست‌های دیگر نیز به اندازه کافی بازیکنان شاخص برای حضور در پرسپولیس اعلام آمادگی کرده‌اند که مدیریت این باشگاه یا سرمربی تیم نگران آینده نباشد.
خبری از پرداخت‌های آنچنانی نیست
در روزهای اخیر صحبت‌هایی مطرح شده مبنی‌بر اینکه باشگاه پرسپولیس به واسطه اینکه زیر نظر کنسرسیوم بانکی به فعالیتش ادامه خواهد داد، در فصل نقل و انتقالات رقم‌های سنگینی را به بازیکنان و مربیانش خواهد پرداخت.
در همین راستا برخی ایجنت‌ها نیز از این مساله سوءاستفاده کرده و به دنبال این هستند تا دستمزد بازیکنان یا مربیان خود در پرسپولیس را تا حد قابل توجهی افزایش دهند.
اما واقعیت امر این است که قرار نیست از نظر مالی شرایط پرسپولیس آنقدر ایده‌آل باشد که بتواند دستمزدهای آنچنانی به اعضای تیمش پرداخت کند.
در حال حاضر این باشگاه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان لازم دارد تا با اعضای تیمش بابت قرارداد فصل پیش و این فصل تسویه‌حساب کند.
ضمن اینکه بودجه پرسپولیس نسبت به فصل پیش هم حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.
همچنین قانون سقف بودجه نیز دامن‌گیر باشگاه‌ها ازجمله سرخابی‌ها به شکل سختگیرانه‌تری خواهد بود.
در شرایط فعلی نیز سرخپوشان منتظر دریافت مطالبات خود هستند و تمایل دارند این اتفاق تا قبل از اتمام لیگ رخ دهد.